Når der er behov for at slette en tidligere godkendt indberetning, sker det ved at foretage en ny indberetning, hvor DocTypeIndic (i AccountReport) sættes til OECD3.
- MessageTypeIndic (i MessageSpec) udfyldes med CRS702
- DocTypeIndic (i ReportingFI) udfyldes med OECD0
- DocRefID (i DocSpec under ReportingFI) udfyldes med samme DocRefID, som fremgår af den fil, hvorfra den indberetning der skal slettes stammer fra
- DocTypeIndic (i AccountReport) udfyldes med OECD3
- CorrDocRefId (i AccountReport) udfyldes med DocRefId på den tidligere indberetning som skal slettes
Hvis der er behov for at slette alle kontoindberetninger (AccountReports) for et aktuelt år, skal DocTypeIndic under både ReportingFI og AccountReport udfyldes med OECD3. Dermed slettes ReportingFI også for det aktuelle år, hvilket medfører, at der skal foretages en Nul-indberetning.
Sletning sker ud fra et erstatningsprincip, hvor sletningen fuldt ud træder i stedet for den indberetning som sletningen peger på. Det betyder som nævnt i afsnit 7, at sletningen skal indeholde alle detaljer om kontoen.
Se eksempel på sletning af en tidligere godkendt indberetning og sammenlign eventuelt med eksemplet af dén indberetning, der skal slettes. Se begge eksempler på CRS-hjemmesiden www.skat.dk/crs under Vejledning og hjælp.