I tabellen herunder kan du se de seneste driftsproblemer (aktuelle og planlagte) for alle toldsystemerne. Du har også mulighed for at filtrere på de enkelte systemer og få driftsinformation.

Få driftsmeddelelser i din indbakke (RSS)

Se et specifikt toldsystem

Aktuelle driftsproblemer for DMS Forsendelse (NCTS)

AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, Øvrige meddelelserDMS Forlængede svartider13-03-2025 kl. 12:14

Vi oplever i øjeblikket forsinkelser/manglende svar fra DMS, Sagen undersøges.

Opdatering 12:12 - Systemet er op at køre og nødprocedure er ikke længere tilladt. 
Dog er der en kø som skal afvikles, så forlænget svartider kan forekomme.

Opdatering 09:20: Der gives tilladelelse til at anvende nødprocedure i fornødent omfang.

INC000001661742

13-03-2025 08:44:00
UløstDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS)Tekniske problemer med download af EAD12-03-2025 kl. 13:00

Der oplevet i øjeblikket tekniske udfordringer med download af EAD/TAD i DMS Online og System-til-system.

Opdatering 12-03-2025 13:00: Der kan være enkelte EAD'er som får "Office copy" - dette er fejlmeldt og er under undersøgelse.

Opdatering 12-03-2025 11:45: Det skulle igen være muligt og printe EAD/TAD

Opdateret 04-02-2025 kl. 21:00: Status er uændret.

Problemet opleves sporadisk og ikke alle angivelser er påvirket.

I DMS Eksport kan man i stedet benytte "Opret PDF" som findes ved siden af "Download EAD" knappen.

INC000001632453

23-01-2025 13:37:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS, ICS2, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE)Ustabilitet på Nemlog-in04-02-2025 kl. 11:50

Der er pt ustabilitet på nemlog-in fra digitaliser.dk - Driftsoverblik over fællesoffentlige it-løsninger

Der er tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang

Opdatering 11:50 - Digitalisering har meldt at problemet er løst.

WO0000001365350

04-02-2025 08:25:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportForlængede svartider i DMS31-01-2025 kl. 16:08

Hvad er problemet?
Der kan forekomme lange svartider, som skyldes stor belastning af systemet i perioder.

Hvem er berørt?
Brugere, som anvender DMS.

Hvad gør vi for at løse problemet?
Der er iværksat en række tiltag, så systemerne kan håndtere flere angivelser samtidigt, og så systemernes samlede kapacitet øges. Tiltagene implementeres løbende.

Vi melder ud, når vi har en sikker prognose for, at systemerne fungerer normalt igen.

Status på svartider i DMS | Toldstyrelsen

INC000001591440

Opdatering 09/12 kl. 10:00: Status uændret.

Opdatering 04/12 kl. 10:30: Status uændret.

Opdatering 03/12 kl. 09:30: Status uændret.

Opdatering 02/12 kl. 11:30: Status uændret.

Opdatering 29/11 kl. 09:20: Status uændret.

Opdatering 25/11 kl. 10:00: Status uændret.

Opdatering 22/11 kl. 18:30: Status uændret.

Opdatering 21/11 kl. 12:55: Status uændret.

Opdatering 20/11 kl. 10:30: Status uændret.

Opdatering 18/11 kl. 09:00: Status uændret.

Opdatering 16/11 kl. 10:05: Status uændret.

Opdatering 15/11 kl. 09:15: Status uændret.

Opdatering 14/11 kl. 09:15: Status uændret.

Opdatering 13/11 kl. 11:40: Status uændret.

Opdatering 12/11 kl. 09:45: Status uændret.

Opdatering 11/11 kl. 10:30: Status uændret.

Opdatering 10/11 kl. 11:45: Status uændret.

Opdatering 08/11 kl. 13:05: Status uændret.

Opdatering 07/11 kl. 10:30: Status uændret.

Opdatering 06/11 kl. 09:00: Status uændret.

Opdatering 04/11 kl. 14:25: Status uændret.

Opdatering 03/11 kl. 12:25: Status uændret.

Opdatering 01/11 kl. 14:15: Status uændret.

Opdatering 30/10 kl. 08:05: Status uændret.

Opdatering 29/10 kl. 09:05: Status uændret.

Opdatering 28/10 kl. 13:19: Status uændret.

Opdatering 27/10 kl. 12:59: Status uændret.

Opdatering 25/10 kl. 07:15: Status uændret. 

Opdatering 24/10 kl. 13:10: Status uændret.

Opdatering 23/10 kl. 08:25: Status uændret.

Opdatering 22/10 kl. 15:20: Status uændret.

Opdatering 17/10 kl. 16:40: Status uændret.

Opdatering 11/10 kl. 14:10: Status uændret

Opdatering 09/10 kl. 15:25: Udfordringer med forlængede svartider i DMS
14-11-2024 17:09:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportTeknisk udfordring i DMS27-01-2025 kl. 08:56

Der er i øjeblikket teknisk udfordringer med nogle DMS angivelser, som ikke går videre i systemet. 

Opdatering 19:50: Status uændret. Det er tilladt at anvende nødprocedure i fornødent omfang.

Der fejlsøges

Opdatering 24-01 11:45: Status uændret

23-01-2025 13:51:00

Se alle aktuelle driftsproblemer

Planlagte nedlukninger for DMS Forsendelse (NCTS)

AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, ICS, Import, ManifestPRD-servicevindue Gateways tirsdag 25. februar 202525-03-2025 kl. 19:43

Tirsdag 25. februar 2025 klokken 0600-0730.

PRD-servicevindue Gateways

Der er lukket for filer.

Der er åben for online.

WO0000001380243

23-02-2025 10:39:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS)Forlængede svartider kommunikation EU onsdag 5. marts 202525-03-2025 kl. 19:28

PRD-servicevindue onsdag 5. marts 2025 klokken 1700-1900

Forlængede svartider i kommunikationen mellem Danmark og de øvrige EU-lande kan forekomme.

03-03-2025 17:32:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, ICS, Import, ManifestPRD-servicevindue onsdag 19-03-202519-03-2025 kl. 19:43

PRD-servicevindue onsdag 19. marts 2025 klokken 1943

Afsluttet.

PRD-servicevindue onsdag 19. marts 2025 klokken 1800-2100

Import

Fil adgang  

  • Filer til Import kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning

Online adgang.

  • Der er lukket for online adgang til Import.

Nødprocedure kan anvendes i nødvendigt omfang under servicevinduet.

Import Control System (ICS)/Manifest

Fil adgang  

  • Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist.

Online adgang.

  • Der er lukket for online adgang til Import Control System (ICS) og Manifest.

Nødprocedure kan anvendes i nødvendigt omfang under servicevinduet.

DMS Import/DMS Export/DMS Forsendelse

Fil adgang 

  • Filer til DMS Import, DMS Export og DMS Forsendelse vil fejle/blive afvist.

Online adgang.

  • Der er lukket for online adgang til DMS Import, DMS Export og DMS Forsendelse.

Nødprocedure kan anvendes i nødvendigt omfang under servicevinduet.

Berørte angivelser skal genindsendes efter servicevinduet.

WO0000001389214

14-03-2025 11:19:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportPRD-servicevindue onsdag 12. marts 202512-03-2025 kl. 18:50

PRD-servicevindue onsdag 12. marts 2025 klokken 1700-1900

Der kan forekomme forlængede svartider i perioden. 

WO0000001387536

11-03-2025 18:15:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, ICS2, ManifestPRD-servicevindue tirsdag 11. marts 202511-03-2025 kl. 20:23

Tirsdag 11. marts 2025 klokken 2023

Gennemført.

PRD-servicevindue tirsdag 11. marts 2025 klokken 1800-2200
Der kan forekomme forlængede svartider i perioden.

WO0000001386436

10-03-2025 19:11:00

Se alle planlagte nedlukninger

Driftsoverblik for alle toldsystemer

Planlagt nedlukningTFE (testsystemer)TFE-servicevindue DMS onsdag 26-03-202525-03-2025 kl. 08:0425-03-2025 08:04:00
AfsluttetTFE (testsystemer)AS4-Gateway TFE Mandag d. 24.03.202524-03-2025 kl. 12:2824-03-2025 09:45:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, Øvrige meddelelserDMS Forlængede svartider13-03-2025 kl. 12:1413-03-2025 08:44:00
UløstDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS)Tekniske problemer med download af EAD12-03-2025 kl. 13:0023-01-2025 13:37:00
AfsluttetTFE (testsystemer)TFE-servicevindue Gateways certifikatfornyelse 27. Februar27-02-2025 kl. 12:4525-02-2025 15:09:00

Se hele overblikket