I tabellen herunder kan du se de seneste driftsproblemer (aktuelle og planlagte) for alle toldsystemerne. Du har også mulighed for at filtrere på de enkelte systemer og få driftsinformation.

Få driftsmeddelelser i din indbakke (RSS)

Se et specifikt toldsystem

Aktuelle driftsproblemer for DMS Forsendelse (NCTS)

UløstDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS)Tekniske problemer med download af EAD04-02-2025 kl. 21:21

Der oplevet i øjeblikket tekniske udfordringer med download af EAD/TAD i DMS Online og System-til-system.

Opdateret 04-02-2025 kl. 21:00: Status er uændret.

Problemet opleves sporadisk og ikke alle angivelser er påvirket.

I DMS Eksport kan man i stedet benytte "Opret PDF" som findes ved siden af "Download EAD" knappen.

INC000001632453

23-01-2025 13:37:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS, ICS2, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE)Ustabilitet på Nemlog-in04-02-2025 kl. 11:50

Der er pt ustabilitet på nemlog-in fra digitaliser.dk - Driftsoverblik over fællesoffentlige it-løsninger

Der er tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang

Opdatering 11:50 - Digitalisering har meldt at problemet er løst.

WO0000001365350

04-02-2025 08:25:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportForlængede svartider i DMS31-01-2025 kl. 16:08

Hvad er problemet?
Der kan forekomme lange svartider, som skyldes stor belastning af systemet i perioder.

Hvem er berørt?
Brugere, som anvender DMS.

Hvad gør vi for at løse problemet?
Der er iværksat en række tiltag, så systemerne kan håndtere flere angivelser samtidigt, og så systemernes samlede kapacitet øges. Tiltagene implementeres løbende.

Vi melder ud, når vi har en sikker prognose for, at systemerne fungerer normalt igen.

Status på svartider i DMS | Toldstyrelsen

INC000001591440

Opdatering 09/12 kl. 10:00: Status uændret.

Opdatering 04/12 kl. 10:30: Status uændret.

Opdatering 03/12 kl. 09:30: Status uændret.

Opdatering 02/12 kl. 11:30: Status uændret.

Opdatering 29/11 kl. 09:20: Status uændret.

Opdatering 25/11 kl. 10:00: Status uændret.

Opdatering 22/11 kl. 18:30: Status uændret.

Opdatering 21/11 kl. 12:55: Status uændret.

Opdatering 20/11 kl. 10:30: Status uændret.

Opdatering 18/11 kl. 09:00: Status uændret.

Opdatering 16/11 kl. 10:05: Status uændret.

Opdatering 15/11 kl. 09:15: Status uændret.

Opdatering 14/11 kl. 09:15: Status uændret.

Opdatering 13/11 kl. 11:40: Status uændret.

Opdatering 12/11 kl. 09:45: Status uændret.

Opdatering 11/11 kl. 10:30: Status uændret.

Opdatering 10/11 kl. 11:45: Status uændret.

Opdatering 08/11 kl. 13:05: Status uændret.

Opdatering 07/11 kl. 10:30: Status uændret.

Opdatering 06/11 kl. 09:00: Status uændret.

Opdatering 04/11 kl. 14:25: Status uændret.

Opdatering 03/11 kl. 12:25: Status uændret.

Opdatering 01/11 kl. 14:15: Status uændret.

Opdatering 30/10 kl. 08:05: Status uændret.

Opdatering 29/10 kl. 09:05: Status uændret.

Opdatering 28/10 kl. 13:19: Status uændret.

Opdatering 27/10 kl. 12:59: Status uændret.

Opdatering 25/10 kl. 07:15: Status uændret. 

Opdatering 24/10 kl. 13:10: Status uændret.

Opdatering 23/10 kl. 08:25: Status uændret.

Opdatering 22/10 kl. 15:20: Status uændret.

Opdatering 17/10 kl. 16:40: Status uændret.

Opdatering 11/10 kl. 14:10: Status uændret

Opdatering 09/10 kl. 15:25: Udfordringer med forlængede svartider i DMS
14-11-2024 17:09:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportTeknisk udfordring i DMS27-01-2025 kl. 08:56

Der er i øjeblikket teknisk udfordringer med nogle DMS angivelser, som ikke går videre i systemet. 

Opdatering 19:50: Status uændret. Det er tilladt at anvende nødprocedure i fornødent omfang.

Der fejlsøges

Opdatering 24-01 11:45: Status uændret

23-01-2025 13:51:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS, ICS2, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE), Øvrige meddelelserUstabilitet MitID18-12-2024 kl. 15:26

Vi har modtaget besked om ustabilitet på MitID, se evt. https://digitaliser.dk/

Dette kan påvirke adgangen til EU systemer, ICS, ICS2, DMS og Manifest.

INC000001623625

18-12-2024 15:19:00

Se alle aktuelle driftsproblemer

Planlagte nedlukninger for DMS Forsendelse (NCTS)

AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, EU-systemer, ICS, ManifestPRD-servicevindue NemLog-In (MitID) 28. januar 202504-02-2025 kl. 21:14

PRD-servicevindue NemLog-In (MitID)

Tirsdag 28. januar 2025 klokken 0001-0300

Fil adgang

  • Fil er ikke berørt.

Online adgang

  • Import Control System (ICS)/Manifest vil ikke kunne tilgås online.
  • DMS Import/DMS Export/DMS Forsendelse vil ikke kunne tilgås online.
  • Traderportal, EU-CTP og IPEP via UUM&DS vil ikke kunne tilgås online.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang under servicevinduet

WO0000001360110

26-01-2025 11:08:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportPRD-servicevindue lørdag 1. februar 202501-02-2025 kl. 11:41

PRD-servicevindue lørdag 1. februar 2025 klokken 1140

Gennemført. 

PRD-servicevindue lørdag 1. februar 2025 klokken 1000-1100

Der kan forekomme forlængede svartider i perioden. 

WO0000001363779

31-01-2025 10:47:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, ICS2, ManifestPRD-servicevindue torsdag 30-01-202530-01-2025 kl. 08:17

PRD-servicevindue torsdag 30. januar 2025 klokken 0700-0800

Der kan forekomme forlængede svartider i perioden. 

WO0000001362646

29-01-2025 18:43:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, Import, ManifestPRD-servicevindue DMS onsdag 29. januar 202529-01-2025 kl. 21:18

PRD-servicevindue onsdag 29. januar 2025 klokken 2117

Afsluttet.

PRD-servicevindue onsdag 29. januar 2025 klokken 1700-2359

DMS Import/DMS Export/DMS Forsendelse

Fil adgang 

  • Filer til DMS Import, DMS Export og DMS Forsendelse vil fejle/blive afvist.

Online adgang.

  • Der er lukket for online adgang til DMS Import, DMS Export og DMS Forsendelse.

Berørte angivelser skal genindsendes efter servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i nødvendigt omfang under servicevinduet.

Manifest

Ankomst- og afgangsdeklarationer/notifikationer indsendt til Manifest under servicevindue vil blive modtaget, men færdigbehandlingen kan være forsinket grundet PRD-servicevinduet.

Import

Såfremt der er behov for at frigive varer, der ankommer under servicevinduet, skal man henvende sig til et Toldekspeditionssted.

WO0000001360443

27-01-2025 09:56:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, ICS, ManifestTFE-servicevindue Gateways tirsdag 28. januar 202528-01-2025 kl. 19:52

TFE-Servicevindue Gateways tirsdag 28. januar 2025 klokken 1800-2000

Import

Fil adgang:

  • Der er åben for filer til Import.

Online adgang:

  • Der er åben for online til Import.

ICS/Manifest

Fil adgang:

  • Der er lukket for filer til Import Control System (ICS) og Manifest.

Online adgang:

  • Der er åben for online til Import Control System (ICS) og Manifest.

DMS Import/DMS Export/DMS Forsendelse

Fil adgang:

  • Der er lukket for filer til DMS Import/DMS Export/DMS Forsendelse.

Online adgang:

  • Der er åben for online til DMS Import/DMS Export/DMS Forsendelse.

WO0000001358190

22-01-2025 12:18:00

Se alle planlagte nedlukninger

Driftsoverblik for alle toldsystemer

UløstDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS)Tekniske problemer med download af EAD04-02-2025 kl. 21:2123-01-2025 13:37:00
Planlagt nedlukningTFE (testsystemer)TFE-servicevindue DMS tirsdag 4. februar 202503-02-2025 kl. 08:3703-02-2025 08:37:00
InformationImportImport og månedsafslutning januar 202529-01-2025 kl. 19:5929-01-2025 19:59:00
InformationDMS Import, ImportFejlmelding af påmindelsesmails ifm importspecifikation15-01-2025 kl. 10:2615-01-2025 10:26:00
InformationDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportReleasenote til DMS 4.2.1019-11-2024 kl. 08:3319-11-2024 08:33:00

Se hele overblikket