Dato for udgivelse
14 maj 2014 15:22
Til
virksomheder, der har modtaget SKAT mangler din betaling
Ved spørgsmål, kontakt
72 22 18 18
Resumé
Nyhedsbrevet er til dig, der har modtaget brevet SKAT mangler din betaling.
Hvis din virksomhed har modtaget brevet SKAT mangler din betaling, og du ikke mener, du burde have fået dette brev, eller at beløbet i brevet er forkert, skal du:
- Gå ind på din virksomheds skattekonto i TastSelv Erhverv og tjek, om dine indberetninger og betalinger er korrekte.
- Er der forkerte indberetninger, skal du rette dem ved at lave en efterangivelse i TastSelv Erhverv.
- Hvis du ikke kan se dine betalinger på virksomhedens skattekonto, skal du tjekke hos din bank, om beløbet er blevet overført til SKAT.
Hvis du har spørgsmål
Har du spørgsmål, kan du ringe til os på 72 22 18 18. Tast 2 for Virksomhed - Tast 3 for Betalinger eller gæld - Tast 4 for Andre spørgsmål om betalinger eller gæld.
Skattekontoen
Den 1. august 2013 kom der nye regler for din virksomheds betalinger til SKAT. Det betyder bl.a.:
- Alle dine betalinger til SKAT bliver sat ind på din virksomheds skattekonto, og det er altid den samme betalingslinje, du skal bruge.
- Hvis du betaler mere end fem dage før en betalingsfrist, og vi ikke har registreret beløb, der er klar til at blive betalt, udbetaler vi normalt pengene igen til din virksomheds NemKonto.
- Din virksomheds betalinger til SKAT vil altid dække de ældste poster først. Du kan altså ikke øremærke betalinger til bestemte poster.
- Du skal indberette i TastSelv Erhverv - nøjagtigt som du plejer.
- Alle virksomhedens indberetninger og betalinger indgår i en samlet opgørelse.
- Du skal løbende tjekke virksomhedens skattekonto for at se meddelelser om fx modregning og renter.
Du finder din virksomheds skattekonto i TastSelv Erhverv.
Her kan du bl.a. se, om der er beløb, du mangler at betale. Under punktet Stamoplysninger finder du den betalingslinje, du skal bruge, når du betaler.
Læs mere
Du kan læse mere om skattekontoen og regler for betaling på skat.dk/skattekonto.