Alle indberetninger - uanset indberetningskanal - kan efterfølgende findes og ændres via TastSelv Erhverv.
Læs om søgning i TastSelv Erhverv i den tekniske vejledning, afsnit 6.2.

Adgangen til at foretage rettelse eller annullering (invalidering) afhænger af indberetningens status i den tekniske validering:

Valg af funktion

Teknisk validering

Forretningsmæssig validering

Forklarende tekst

Status

Gældende indberetning?

Forklaring

Lav ny initiel indberetning med samme KontoID, periode og rentetype.

eller 
 
Slet, hvis der slet ikke skal indberettes om dette KontoID.

FejlIndberetning

Nej 

Fil ikke genkendt som XML eller fejl ved XML validering

Fejl i ikke retbare felter

Rettelsesprincip ikke overholdt

Lav ny initiel indberetning 
med samme KontoID, periode og rentetype, hvis indberetningen er blevet invalideret ved en fejl.

Invalideret

Nej 

Invalidering af en konto

Ret, hvis KontoID er validt, men der er fejl.

eller

Slet, hvis der slet ikke skal indberettes om dette KontoID. 

FejlKonto

Ja 

Fejl på kontoniveau eller hvor alle kontohavere på kontoen har fået mindst en fejl

FejlKontohaver

Ja

En kontohaver er gået på fejl, hvor der mindst er en kontohaver, der ikke har fået fejl

GodkendtKontoAdvis

Ja

Der er givet et eller flere advis

GodkendtKonto

Ja

Ingen advis eller fejl på kontoen