I spilleloven er der en række krav til markedsføringen. Det betyder blandt andet at:

Markedsføringen af spil skal:

Markedsføringen af spil må ikke:

  •  
  • fremstille gevinstchancen på en korrekt og balanceret måde, så der  må ikke skabes et indtryk af, at gevinstchancen er større, end den i realiteten er
  • fremstille spil som et underholdningstilbud.

 

  • være målrettet børn og unge under 18 år, hverken i kommunikationsudformning eller medievalg
  • ved brug af kendte personligheder i strid med sandheden antyde, at deltagelse i spil har bidraget til den kendtes succes
  • have et indhold, der giver indtryk af, at deltagelse i spil fremmer en løsning på finansielle problemer eller giver spilleren social accept.

Se også

Se også:

  • Afsnit J.A.5.1.4 Børn og unge under 18 år om forbuddet mod markedsføring af spil, som er målrettet børn og unge under 18 år.
  • Afsnit J.A.5.1.1 Generelt om markedsføring af spil om de overordnede krav til markedsføring af spil i Danmark.
  • Afsnit J.A.3.4.2 Fælles regler for onlinekasino, online væddemål og landbaserede væddemål om tilladelsesindehaveres brug af tilbud om bonus for deltagelse i spil.