Indhold

Dette afsnit beskriver, hvordan Landsskatteretten behandler klager over RIMs afgørelser.

Afsnittet indeholder:

  • Klager - Opsættende virkning?
  • Frist
  • Afgørelsen.

Klager - Opsættende virkning?

Klager på inddrivelsesområdet har ikke opsættende virkning. Se § 25, stk. 2 i forretningsordenen for Landsskatteretten.

Frist

Landsskatteretten er pålagt en frist på 1 måned til at afgøre klagesagen.

Fristen, der regnes fra det tidspunkt, hvor sagen er fuldt oplyst, kan dog udvides, hvis særlige omstændigheder gør det nødvendigt. Sagen er fuld oplyst, når Landsskatteretten har indhentet eventuelle yderligere oplysninger til brug for sagsbehandlingen og foretaget eventuel partshøring. Se § 25, stk. 2 i forretningsordenen for Landsskatteretten.

Afgørelsen

Landsskatteretten vil behandle inddrivelsesklagesagerne uden deltagelse af ordinære retsmedlemmer. Se § 24 i forretningsordenen for Landsskatteretten.

Landsskatteretten underretter klageren om afgørelsen og eventuelt om fristen for at indbringe afgørelsen for domstolene.

Landsskatteretten skal sende en kopi af afgørelsen til:

  • Klageren
  • Alle øvrige vedkommende, det vil fx sige klagers eventuelle repræsentant
  • Den myndighed, der har behandlet sagen
  • Koncerncentret.

Landsskatterettens afgørelse kan indbringes for domstolene inden 3 måneder. Se SFL § 49.

Se også

Se også afsnit A.A.10.3 om Domstolsprøvelse