DMS-Import

På denne side kan du se alle aktuelle driftsproblemer for DMS-Import.

AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS2, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE), Øvrige meddelelserDriftsforstyrrelse NemLog-in03-04-2025 kl. 13:48

Følg også status på https://digitaliser.dk/

Opdatering 13:30: Nemlog-in klarmeldt.

INC000001671749

03-04-2025 13:02:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, Øvrige meddelelserDMS Forlængede svartider13-03-2025 kl. 12:14

Vi oplever i øjeblikket forsinkelser/manglende svar fra DMS, Sagen undersøges.

Opdatering 12:12 - Systemet er op at køre og nødprocedure er ikke længere tilladt. 
Dog er der en kø som skal afvikles, så forlænget svartider kan forekomme.

Opdatering 09:20: Der gives tilladelelse til at anvende nødprocedure i fornødent omfang.

INC000001661742

13-03-2025 08:44:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS, ICS2, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE)Ustabilitet på Nemlog-in04-02-2025 kl. 11:50

Der er pt ustabilitet på nemlog-in fra digitaliser.dk - Driftsoverblik over fællesoffentlige it-løsninger

Der er tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang

Opdatering 11:50 - Digitalisering har meldt at problemet er løst.

WO0000001365350

04-02-2025 08:25:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportForlængede svartider i DMS31-01-2025 kl. 16:08

Hvad er problemet?
Der kan forekomme lange svartider, som skyldes stor belastning af systemet i perioder.

Hvem er berørt?
Brugere, som anvender DMS.

Hvad gør vi for at løse problemet?
Der er iværksat en række tiltag, så systemerne kan håndtere flere angivelser samtidigt, og så systemernes samlede kapacitet øges. Tiltagene implementeres løbende.

Vi melder ud, når vi har en sikker prognose for, at systemerne fungerer normalt igen.

Status på svartider i DMS | Toldstyrelsen

INC000001591440

Opdatering 09/12 kl. 10:00: Status uændret.

Opdatering 04/12 kl. 10:30: Status uændret.

Opdatering 03/12 kl. 09:30: Status uændret.

Opdatering 02/12 kl. 11:30: Status uændret.

Opdatering 29/11 kl. 09:20: Status uændret.

Opdatering 25/11 kl. 10:00: Status uændret.

Opdatering 22/11 kl. 18:30: Status uændret.

Opdatering 21/11 kl. 12:55: Status uændret.

Opdatering 20/11 kl. 10:30: Status uændret.

Opdatering 18/11 kl. 09:00: Status uændret.

Opdatering 16/11 kl. 10:05: Status uændret.

Opdatering 15/11 kl. 09:15: Status uændret.

Opdatering 14/11 kl. 09:15: Status uændret.

Opdatering 13/11 kl. 11:40: Status uændret.

Opdatering 12/11 kl. 09:45: Status uændret.

Opdatering 11/11 kl. 10:30: Status uændret.

Opdatering 10/11 kl. 11:45: Status uændret.

Opdatering 08/11 kl. 13:05: Status uændret.

Opdatering 07/11 kl. 10:30: Status uændret.

Opdatering 06/11 kl. 09:00: Status uændret.

Opdatering 04/11 kl. 14:25: Status uændret.

Opdatering 03/11 kl. 12:25: Status uændret.

Opdatering 01/11 kl. 14:15: Status uændret.

Opdatering 30/10 kl. 08:05: Status uændret.

Opdatering 29/10 kl. 09:05: Status uændret.

Opdatering 28/10 kl. 13:19: Status uændret.

Opdatering 27/10 kl. 12:59: Status uændret.

Opdatering 25/10 kl. 07:15: Status uændret. 

Opdatering 24/10 kl. 13:10: Status uændret.

Opdatering 23/10 kl. 08:25: Status uændret.

Opdatering 22/10 kl. 15:20: Status uændret.

Opdatering 17/10 kl. 16:40: Status uændret.

Opdatering 11/10 kl. 14:10: Status uændret

Opdatering 09/10 kl. 15:25: Udfordringer med forlængede svartider i DMS
14-11-2024 17:09:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportTeknisk udfordring i DMS27-01-2025 kl. 08:56

Der er i øjeblikket teknisk udfordringer med nogle DMS angivelser, som ikke går videre i systemet. 

Opdatering 19:50: Status uændret. Det er tilladt at anvende nødprocedure i fornødent omfang.

Der fejlsøges

Opdatering 24-01 11:45: Status uændret

23-01-2025 13:51:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS, ICS2, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE), Øvrige meddelelserUstabilitet MitID18-12-2024 kl. 15:26

Vi har modtaget besked om ustabilitet på MitID, se evt. https://digitaliser.dk/

Dette kan påvirke adgangen til EU systemer, ICS, ICS2, DMS og Manifest.

INC000001623625

18-12-2024 15:19:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, ManifestUdfordringer med at tilgå systemerne18-12-2024 kl. 10:25

Vi oplever i øjeblikket udfordringer med at tilgå systemerne. 

Der fejlsøges.

INC000001623052

Opdatering 10:25 18-12-2024:

Problemet er løst og det er igen muligt at tilgå systemerne.

18-12-2024 09:43:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, Manifesttoldst.dk nede10-12-2024 kl. 08:38

Vi oplever i øjeblikket perioder med udfald på tilgængeligheden af toldst.dk og undersiderne

Dette er fejlmeldt.

Man kan stadig tilgå toldsystemerne via direkte link.

DMS Online (Produktion): https://toldsystemet.toldst.dk/tp-web-ui/

DMS Online (TFE): https://tfe.toldsystemet.toldst.dk/tp-web-ui/

Manifest Online (Produktion): https://manifest.skat.dk/

INC000001620106

Opdatering kl 8.35: toldst.dk er op at køre igen

10-12-2024 07:40:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportKø på AS4 gateway07-12-2024 kl. 11:49

Grundet tekniske udfordringer er AS4 gatewayen blevet genstartet.

Problemet er løst, men der er en kø som skal afvikles, så længere svartid kan forekomme.

INC000001618187

06-12-2024 09:07:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportDriftsproblem i DMS - angivelser bliver ikke frigivet.01-12-2024 kl. 22:46

Der er i øjeblikket problemer med at få angivelser frigivet.

opdateret kl. 22:45 - problemet er løst. Nødprocedure ikke længere tilladt.

Der fejlsøges. Nødprocedure er tilladt i fornødent omgang.

INC000001615879

01-12-2024 19:01:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS2, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE)Ustabilitet på MIT-ID29-11-2024 kl. 09:30

Der meldes om ustabilitet på MIT-ID hvilket påvirker login på diverse toldsystemer.

Status kan følges på digitaliser.dk: digitaliser.dk - Driftstatus for MitID

INC000001615573

Opdatering 09:13: Digitaliser oplyser at problemet med MitID er løst og er igen oppe at køre som normalt.

29-11-2024 08:52:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportProblemer med filoverførsel DMS26-11-2024 kl. 09:38

Der er i øjeblikket problemer med filoverførsel til DMS.

Opdatering kl. 09:28 Der kommer filer igennem igen, men der er en kø der skal afvikles så der må forventes længere svartider. Vi følger situationen.

Vi er i gang med at undersøge problemet.

Det er tilladt at anvende nødprocedure i fornødent omfang.

INC000001614055

26-11-2024 08:41:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportTekniske udfordringer i DMS18-11-2024 kl. 15:21

Der opleves i øjeblikket tekniske udfordringer i DMS.

Der er givet tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang.

INC000001610878

Opdatering 15:20: Der er ikke længere tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang

18-11-2024 14:21:00
InformationDMS ImportDMS Forlængede svartider18-11-2024 kl. 15:12

Vi har modtaget flere henvendelser vedr. forlængede svartider på DMS.

Sagen undersøges.

INC000001591440.


Opdatering 14/11 kl. 09:15: Status uændret.

Opdatering 13/11 kl. 11:40: Status uændret.

Opdatering 12/11 kl. 09:45: Status uændret.

Opdatering 11/11 kl. 10:30: Status uændret.

Opdatering 10/11 kl. 11:45: Status uændret.

Opdatering 08/11 kl. 13:05: Status uændret.

Opdatering 07/11 kl. 10:30: Status uændret.

Opdatering 06/11 kl. 09:00: Status uændret. 

Opdatering 04/11 kl. 14:25: Status uændret.

Opdatering 03/11 kl. 12:25: Status uændret.

Opdatering 01/11 kl. 14:15: Status uændret.

Opdatering 30/10 kl. 08:05: Status uændret.

Opdatering 29/10 kl. 09:05: Status uændret.

Opdatering 28/10 kl. 13:21: Status uændret.

Opdatering 27/10 kl. 12:58: Status uændret.

Opdatering 25/10 kl. 07:15: Status uændret. Der fejlsøges fortsat.

Opdatering 24/10 kl. 13:10: Status uændret.

Opdatering 23/10 kl. 08:25: Status uændret.

Opdatering 22/10 kl. 15:20: Status uændret.

Opdatering 17/10 kl. 16:40: Status uændret. Der fejlsøges fortsat.

Opdatering 11/10 kl. 14:10: Status uændret

Opdatering 09/10 kl. 15:25: Udfordringer med forlængede svartider i DMS 

Der må lige nu forventes længere svartider i DMS (eksport, import og forsendelse). Dette skyldes stor belastning af systemet i perioder. 

Der er planlagt ændringer i DMS (uden nedetid) d. 11.-14. oktober. Forventningen er, at det vil forbedre svartiderne. 

Opdatering 09/10 kl. 14:15: Status uændret

Opdatering 08/10 kl 13:00 - Status uændret.

03-10-2024 15:26:00
AfsluttetDMS eksport, DMS ImportTekniske udfordringer i DMS14-11-2024 kl. 20:01

Der opleves i øjeblikket tekniske udfordringer i DMS.

Der er givet tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang.

Opdatering 20:00: Der er ikke længere tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang

Opdatering 10:50: Meddelelser kommer igennem igen, men der er en stor kø der skal afvikles og derfor er der fortsat lange svartider.

Opdatering 08:33: Dette er også gældende for DMS Forsendelse.

INC000001609230

14-11-2024 08:30:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportDMS Søgefunktion14-11-2024 kl. 09:54

Der opleves udfordringer med søgefunktionen i DMS.

Der undersøges

INC000001609321


Opdatering 09:53 - Søgefunktionen virker igen.

14-11-2024 08:50:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportTekniske udfordringer i DMS13-11-2024 kl. 20:04

Der opleves udfodringer i DMS

Tilladelse til nødprocedure er tilladt i fornødent omfang

INC000001607579

Opdatering 20:03: Nødprocedure er ikke længere tilladt.

13-11-2024 12:04:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportTekniske udfordringer i DMS12-11-2024 kl. 20:01

Der opleves udfodringer i DMS

Tilladelse til nødprocedure er tilladt i fornødent omfang

INC000001607579

Opdatering 20:00: Nødprocedure er ikke længere tilladt.

12-11-2024 13:34:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportTekniske udfordringer i DMS11-11-2024 kl. 20:01

Der opleves udfodringer i DMS

Tilladelse til nødprocedure er tilladt i fornødent omfang

INC000001607400

Opdatering 20:00: Nødprocedure er ikke længere tilladt.

11-11-2024 15:30:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportDMS Angivelser stopper i status.08-11-2024 kl. 15:01

Der er i øjeblikket problemer med angivelser og supplerende meddelelser ikke bliver færdigbehandlet i DMS import, eksport og forsendelse. Det betyder bla. at angivelser ikke bliver frigivet.

Opdateret kl. 14:58 Problemet er løst men der kan være lidt kø der skal færdigbehandles inden alle angivelser er frigivet. Det er ikke længere tilladt at anvende nødprocedure.

vi er i gang med at undersøge problemet.

Der er tilladelse til at anvende nødprocedure i fornødent omfang.

INC000001606597

08-11-2024 14:05:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS2, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE)Ustabilitet NemLog-In08-11-2024 kl. 10:17

Vi har modtaget besked om ustabilitet på NemLog-In, se evt. https://digitaliser.dk/

INC000001606516

08-11-2024 09:18:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Importtekniske udfordringer i DMS31-10-2024 kl. 20:01

Grundet tekniske udfordringer i DMS, oplever vi i øjeblikket perioder med lange svaretider.
Systemteknikerne er opmærksom på problemet.

Der gives tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang
Opdatering 20:00 - Der er ikke længere tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang

INC000001603354

31-10-2024 12:08:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportTekniske udfordringer i DMS30-10-2024 kl. 20:25

Grundet tekniske udfordringer i DMS,  oplever vi i øjeblikket perioder med lange svaretider.
Systemteknikerne er opmærksom på problemet

Der gives tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang

INC000001602625

Opdatering kl 20:20 - Nødprocedure er ikke længere tilladt.

30-10-2024 13:01:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, EU-systemer, ICS, ICS2, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE), Øvrige meddelelserDriftsproblem NemLog-in29-10-2024 kl. 13:02

Der er oplyst om driftsproblemer på NemLog-In, der påvirker adgangen til flere systemer.

Se gerne https://digitaliser.dk/driftstatus

Opdatering 11:45: Løst

Opdatering 10:51: Der tilladelse til anvendelse af nødprocedure i fornødent omfang.

WO0000001304521

29-10-2024 10:10:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportUstabilitet på DMS26-09-2024 kl. 08:23

DMS portalen er ustabil i øjeblikket.

Det er fejlmeldt og undersøges.

Nødprocedure er tilladt i fornødent omfang.

INC000001589309

Opdatering 19:25 - DMS kan tilgås igen.
Opdatering 19:45 - DMS er ustabilt igen - sagen undersøges.

25-09-2024 19:06:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportLange svartider i DMS25-09-2024 kl. 13:55

Der er i øjeblikket observeret lange svartider i DMS.

Opdateret kl. 17:15 Der er forstat lange svartider i DMS - Angivelser kommer igennem men det tager tid. Der må benyttes nødprocedure i fornødent omfang.

Der fejlsøges.

INC000001587979

23-09-2024 15:35:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, ICS2Forsinkelser på statusskift02-08-2024 kl. 08:47

Der er rapporteret forsinkelser på statusskift.

Sagen undersøges.

INC000001568929

02-08-2024 08:13:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportKortvarigt driftsforstyrrelse på filoverførsel AS409-07-2024 kl. 13:31

Problemet blev undersøgt og løst.

AS4 havde problemet i tidsrummet 11:05-12:46

Opdatering 13:25 - Hvis der er modtaget notifikationer på at filer(ne) er indsendt, er det da ikke nødvendigt at gensende dem.

Opdatering 13:30 - Berørte angivelser/filer mellem 11:10 - 11:50 skal muligvis genindsendes.

09-07-2024 12:54:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportDer opleves driftsforstyrrelser på filoverførsel DMS03-07-2024 kl. 16:05

Der er opstået problemer med filoverførsel til DMS import, DMS eksport og DMS forsendelse.

Vi fejlsøger.

Online delen er ikke berørt.

Der arbejdes fortsat på en løsning. Ny status omkring kl. 16:00’


Opdatering 16:04 - Problemet er løst og kommunikationen er genoprettet.

03-07-2024 14:44:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportDer opleves driftsforstyrrelser på filoverførsel DMS03-07-2024 kl. 13:55

Der er i øjeblikket problemer med filoverførsel til DMS import, DMS eksport og DMS forsendelse.

Vi fejlsøger.

Online delen er ikke berørt.

INC000001559964

03-07-2024 11:55:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportLange svartider på pull requests på DMS 1. Juli 202401-07-2024 kl. 10:53

Der er i øjeblikket lange svartider på AS4

Der fejlsøges i øjeblikket.

Opdatering kl 10:51 - Problemet skulle være løst

01-07-2024 08:14:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportDMS Forlængede svartider25-06-2024 kl. 20:42

2024-06-25 2040

Afsluttet.

Der opleves forlængede svartider i DMS.

Sagen er under undersøgelse

INC000001552007

Opdatering d. 24-06-2024 kl 11.35 - Der er forsat udfordringer med forlænget proccesering af supplerende meddelser, fx. frembydelser og rettelser i DMS.

Servicevinduet i aften, mandag d. 24/6, skulle rette op på denne problematik. 

Opdatering den 21-06-2024 kl 13:20 - Der er stadig udfordringer med forlænget proccesering af supplerende meddelser fx frembydelser og rettelser i DMS.

14-06-2024 16:53:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportDMS Online adgang13-06-2024 kl. 16:17

Der er flere meldnger om problemer med at logge på DMS systemer, dette undersøges.

Opdateret kl. 16:00 det er atter muligt at logge på DMS, det er derfor ikke længere tiladt at anvende nødprocduere.

Der gives tilladelse til at anvende nødprocedure i fornødent omfang.

INC000001551568

13-06-2024 14:26:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportDer opleves driftsforstyrrelser på filoverførsel AS413-06-2024 kl. 07:32

Problemet undersøges

Opdatering 18:10: Det estimeres at problemet vil være løst om ca. 30 min.
Der gives tilladelse til at anvende nødprocedure i fornødent omfang.

INC000001550869

12-06-2024 17:40:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS2, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE)Problemer med nem-login29-05-2024 kl. 12:48

Der er i øjeblikket problemer med at logge på med nem-login.

29-05-2024 09:30:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, Eksport, EMCS, ICS, Import, Manifest, TFE (testsystemer), Transit (NCTS)Driftsforstyrrelser på Toldsystemerne23-05-2024 kl. 11:33

Der har været interne driftsforstyrrelser i nat.

Vi er opmærksomme på problemet og det er ved at blive undersøgt.

På nuværende tidspunkt påvirker det kun filoverførsel.

Der gives tilladelse til nødprocedure i fornødet omgang, hver dog opmærksom på at Online ikke er påvirket.

23-05-2024 08:32:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, TastSelv Erhverv (NTSE)Problemer med nem-login14-05-2024 kl. 09:08

Der er i øjeblikket problemer med at logge på med nem-login.

14-05-2024 08:09:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportProblemer med filoverførsel DMS07-05-2024 kl. 18:09

Filoverførsel til DMS import, DMS eksport og DMS forsendelse er blevet løst, men der kan stadig være forsinkelse på filerne som køen afvikles.

Online delen er ikke berørt.

INC000001535702

07-05-2024 15:51:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportProblemer med filoverførsel DMS03-05-2024 kl. 10:33

Der er i øjeblikket problemer med filoverførsel til DMS import, DMS eksport og DMS forsendelse.

Opdatering kl. 10:20 problemet er løst, men grundet kø kan der forekomme forlængede svartider.

Vi fejlsøger.

Online delen er ikke berørt.

INC000001533727

03-05-2024 09:39:00
InformationDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportUstabilitet på DMS PROD19-04-2024 kl. 16:40

Der er øjeblikket længere svartider i DMS. Alle angivelser processeres, men svartiderne kan være lange.

WO0000001208746

19-04-2024 16:40:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportTrader Portal utilgængelig18-04-2024 kl. 18:25

DMS Trader Portal er utilgængelig.

Årsag og genetablering af adgang er under udredning

INC000001526824

Opdatering: Problemet er løst

18-04-2024 16:08:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, EMCS, EU-systemer, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE), TFE (testsystemer), Transit (NCTS)Ustabilitet på NemLog-in - Påvirker login på DMS09-04-2024 kl. 15:59

Log-in via NemLog-in er pt. utilgængelig. Dette påvirker alle, som forsøger at logge ind via NemLog-in.

Dette påvirker login på DMS TFE og PROD, TastSelv Erhverv m.v.

09-04-2024 10:31:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportDMS problemer med status skift.08-04-2024 kl. 15:12

Der opleves tekniske problemer som betyder angivelser kan hænge i status skift.

Problemet undersøges.  INC000001522019

08-04-2024 11:44:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportProblemer med at tilgå DMS online20-02-2024 kl. 14:39

Der opleves problemer med at tilgå DMS online systemet.

Der gives tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang.

INC000001500433

20-02-2024 13:50:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, Eksport, EORI, ICS, Import, Manifest, Transit (NCTS)Problemer med EORI validering11-01-2024 kl. 10:51

Der er i øjeblikket problemer med EORI validering - det kan påvirker flere af toldsystemerne.

Opdateret kl. 11:48 Problemet er løst. Angivelser med fejl i EORI validering skal gensendes så de gennemløber en ny validering.

Fejlsøgning igang.

INC000001480723

11-01-2024 09:25:00
AfsluttetDMS ImportDMS import H7 angivelser der hænger i status14-12-2023 kl. 10:57

Der var i går aftes/nat problmer med at oprette H7 angivelser da de strandede i status modtaget.

Servicen er genoprettet og vi er i gang med at skubbe de berørte angivelser videre.

INC000001470419

13-12-2023 09:45:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS, ICS2, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE), Øvrige meddelelserUstabilitet på NemLog-in (MitID)05-12-2023 kl. 13:26

Hvad er problemet?

NemLog-in er i øjeblikket ramt af driftsforstyrrelser og det er ikke muligt at anvende tjenesten.

Hvem er berørt?

Borgere og virksomheder, der anvender NemLog-in til at tilgå digitale services.

Opdatering 05-12-2023 11:45: Der gives tilladelse til brug af nødprocedure i fornødent omfang.

INC000001466874

05-12-2023 11:37:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, Eksport, Import, Manifest, Transit (NCTS)Problemer med filoverførsel29-11-2023 kl. 13:08

Vi oplever i øjeblikket driftsforstyrrelser med filoverførsel, der arbejdes på at løse problemet hurtigts muligt.

WO0000001130395

29-11-2023 11:47:00
AfsluttetDMS ImportH7 angivelser problemer med statusskift.27-11-2023 kl. 13:31

Angivelser strander i status antaget (CWMACC). Problemet opstod fredag den 24-11-2023, det er fejlmeldt og vi arbejder på en løsning.

Opdatering 13:20: Problemet er løst. Der er dog stadig kø der er under afvikling.

INC000001462755   

27-11-2023 11:24:00
AfsluttetDMS ImportH7 angivelser problemer med statusskift.27-11-2023 kl. 13:30

Angivelser strander i status antaget (CWMACC). Problemet opstod fredag den 24-11-2023, det er fejlmeldt og vi arbejder på en løsning.

Opdatering 13:20: Problemet er løst. Der er dog stadig kø der er under afvikling.

INC000001462755   

27-11-2023 11:27:00
AfsluttetDMS ImportH7 angivelser problemer med statusskift.27-11-2023 kl. 13:30

Angivelser strander i status antaget (CWMACC). Problemet opstod fredag den 24-11-2023, det er fejlmeldt og vi arbejder på en løsning.

Opdatering 13:20: Problemet er løst. Der er dog stadig kø der er under afvikling.

INC000001462755   

27-11-2023 11:27:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS, ICS2, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE), Øvrige meddelelserUstabilitet på NemLog-in (MitID)27-11-2023 kl. 11:29

Hvad er problemet?

NemLog-in er i øjeblikket ramt af driftsforstyrrelser og det er ikke muligt at anvende tjenesten.

Hvem er berørt?

Borgere og virksomheder, der anvender NemLog-in til at tilgå digitale services.

Opdatering 11:18: Problemet er meldt løst

27-11-2023 10:53:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Import, Manifest, TFE (testsystemer)Filoverførsel ftps/as416-11-2023 kl. 18:49

Der opleves problemer med filoverførsler via ftps og as4

Opdatering 18:46: Problemet er løst

Problemet er løst.

Det er ikke længere tilladt at benytte nødprocedure. Alle igangværende nødprocedure kan afsluttes.

Opdatering 15:00: Der estimeres at løsning tager op til 2 timer.

Nødprocedure er tilladt i fornødent omfang.

INC000001458784

16-11-2023 14:51:00
AfsluttetDMS ImportProblemer i DMS Import07-09-2023 kl. 14:34

Angivelser strandet i Modtaget - afventer validering. De er ved at blive skubbet. Der kan forventes kø.

WO0000001085108

07-09-2023 10:33:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Import, EU-systemer, ICS, ManifestProblemer med at tilgå systemerne17-08-2023 kl. 09:03

Der er i øjeblikket problemer med at tilgå følgende systemer: DMS Import/Eksport, de centrale EU systemer, ICS.

Problemet er ved at blive undersøgt.

Opdatering 17-08-2023 08:32:

Problemet ser ud til at være løst. Vi overvåger fortsat situationen.

Opdatering 17-08-2023 09:00:

Problemet er løst.

INC000001421827
17-08-2023 08:16:00
AfsluttetDMS Import, ManifestForsinkelse på filoverførsel08-08-2023 kl. 15:06

Opdatering 11:21 - Problemet er nu blevet løst og nødprocedure er ikke længere tilladt.

Der opleves desværre lang forsinkelse på systemerne. Der arbejdes på at løse probemet.

Nødprocedure er tilladt i fornødent omfang.

04-08-2023 09:49:00
AfsluttetDMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE)Driftsforstyrrelser på NemLog-in03-07-2023 kl. 10:08

Digitaliseringsstyrelsen melder om problemer med NemLog-in

Der gives derfor tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang for berørte systemer.

INC000001408260

30-06-2023 14:45:00
AfsluttetDMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE)Driftsforstyrrelser på NemLog-in, MitID26-06-2023 kl. 12:17

Digitaliseringsstyrelsen melder, at der er problemer med at logge ind med NemLog-in: MitID Erhverv og MitID

Der gives derfor tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang for berørte systemer.

INC000001406119

26-06-2023 11:46:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, EMCS, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE)Driftsforstyrrelser på TastSelv Erhverv22-06-2023 kl. 10:06

Der opleves i øjeblikket driftsforstyrrelser på TastSelv Erhverv.

Problemet undersøges.

INC000001404685

22-06-2023 09:19:00
AfsluttetDMS Import, EMCS, ICS, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE)Uregelmæssigheder i NemLog-In20-06-2023 kl. 09:55

Digitaliseringsstyelsen melder om uregelmæssig drift på NemLog-In (digital signatur), hvorfor det kan være svært at tilgå TastSelv Erhverv, EMCS, ICS og Manifest.

Der fejlsøges.

Nødprocedure må anvendes, hvis påkrævet.

Opdatering 20-06-2023 kl. 09:52: Digitaliseringsstyrelsen melder at driften har været stabil siden igår omkring kl 15:00.

INC000001402511

19-06-2023 10:44:00
AfsluttetDMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE)Driftsforstyrrelser på NemLog-in15-06-2023 kl. 13:35

Digitaliseringsstyrelsen melder, at der er problemer med at logge ind med digital signatur.

Der gives derfor tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang for berørte systemer.

INC000001400862

15-06-2023 10:59:00
AfsluttetDMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE)Problemer med Nem-Login09-06-2023 kl. 09:19

Der kan opleves problemer ved login på TastSelv Erhverv.

08-06-2023 08:52:00
AfsluttetDMS Import, EMCS, ICS, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE)Driftsforstyrrelser på TastSelv Erhverv06-06-2023 kl. 12:07

Der opleves i øjeblikket driftsforstyrrelser på TastSelv Erhverv.

Problemet undersøges.

INC000001397039

06-06-2023 11:26:00
AfsluttetDMS ImportDer er driftsforstyrrelser på filoverførsel31-05-2023 kl. 16:37

Der har siden kl. 8:26 i dag været problemer med filoverførsel på DMS import. Det er fejlmeldt, tidshorisont er ukendt.

31-05-2023 09:52:00
AfsluttetDMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE)Problemer med Nem-Login (NemID+MitID)22-05-2023 kl. 17:32

Der kan opleves problemer ved login med NemID og MitID.

https://digitaliser.dk/nemlog-in/nyt-fra-nemlog-in/2023/maj/driftsforstyrrelser-nemlog-in-22-05-2023-1350

Der gives tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang.

Opdatering 22-03-2023 17:30 NemID status meldes som OK igen.

Nødprocedure er ikke længere tilladt.

22-05-2023 14:06:00
AfsluttetDMS ImportValideringsfejl - frembydelse i H708-05-2023 kl. 14:36

Opdatering kl. 13:42: Fejlen er nu løst, så den ikke længere opstår. Der arbejdes på en løsning for de angivelser, der har fået denne fejl.


På alle frembydelser af H7 sker der pt valideringfejl – analysearbejdet er igang og en løsning er under idriftsættelse.

WO0000001008569

Opdatering 04.05.2023 kl. 14.43: Status uændret.

01-05-2023 11:12:00
AfsluttetDMS Import, ICS, ManifestDer opleves driftsforstyrrelser på filoverførsel24-03-2023 kl. 11:00

Problemet undersøges.

INC000001371630
24-03-2023 08:37:00
AfsluttetDMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE)Driftsproblemer - NemLog-in21-03-2023 kl. 10:35

Der opleves problemer med at logge på onlinesystemer med digital signatur (NemLogin).

Digitaliseringsstyrelsen er igang med at fejlsøge.

https://www.digitaliser.dk/news/7782796 

Opdatering k. 15.03: Der er fortsat ingen tidshorisont. Nødprocedure tillades.

20-03-2023 11:14:00
AfsluttetDMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE)Problemer med Nem-Login (NemID)06-03-2023 kl. 17:22

Der kan opleves problemer ved login med NemID.

https://www.digitaliser.dk/services/4167488

Der gives tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang.

Opdatering 06-03-2023 17:18 NemID status meldes som OK igen.

06-03-2023 15:59:00
AfsluttetDMS Import, Eksport, EMCS, EORI, EU-systemer, ICS, ICS2, Import, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE), TFE (testsystemer), Transit (NCTS), Øvrige meddelelserDriftsproblemer i hele Skat20-01-2023 kl. 13:51

Siden kl.10:45 har alle Skats systemer været ramt af driftsforstyrrelser. Hvilket bl.a. har bremset filoverførsel til alle systemer.


Filoverførsel er nu igang igen. Flere og flere systemer kommer op igen.

Nødprocedure må anvendes indtil vi kan give en endelig klarmelding.

Opdatering kl 13:48 - Systemerne er op at kører igen.  Nødprocedure afsluttes.

20-01-2023 13:29:00
AfsluttetDMS ImportDer opleves i øjeblikket driftsforstyrrelser på filoverførse23-11-2022 kl. 15:13

Der opleves i øjeblikket driftsforstyrrelser på filoverførsel for DMS Import (H7).
Problemet undersøges.

Opdatering 23/11-2022 kl 15:11 Problemet er løst

Opdatering 22/11-2022 kl 07:00 Status uændret. Der fejlsøges forsat

Opdatering 21/11-2022 kl 14:45 Status uændret. Der fejlsøges forsat

21-11-2022 10:14:00
AfsluttetDMS ImportFiloverførsel til DMS Import (H7) fejler24-10-2022 kl. 10:30

Der fejlsøges.

Opdateret 10.29: Filflowet virker igen

INC000001310341

24-10-2022 09:16:00
AfsluttetToldportalen (DMS import)Problemer med filoverførsel26-09-2022 kl. 11:53

Der er på nuværende tidspunkt problemer med filoverførsel på DMS import.

Der fejlsøges.

INC000001298242.

26-09-2022 07:33:00
AfsluttetEksport, EMCS, EORI, ICS, ICS2, Import, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE), TFE (testsystemer), Toldportalen (DMS import), Transit (NCTS)IT-driftsforstyrrelser i hele Skatteforvaltningen19-09-2022 kl. 13:54

Der opleves driftsforstyrrelser i hele Skatteforvaltningen, hvilket betyder fejl i telefonopkald, manglende adgange til systemer (internt) og muligvis påvirkes filoverførsel til toldsystemerne også.

Der arbejdes naturligvis på en løsning.

Nødprocedure må anvendes om nødvendigt.

19-09-2022 11:03:00
AfsluttetToldportalen (DMS import)Problem med EORI-validering på DMS Import (H7)13-09-2022 kl. 10:12

Vi oplever sporadiske udfald i EORI-validering.

Det betyder at en H7 angivelsen kan fejle i validering, når den frembydes via Manifest.

For at undgå at der dannes MIG, opfordres virksomhederne til at vente med frembydelse i Manifest til problemet er løst.

Der gives derfor tilladelse til nødprocedure.

Det fortsat muligt at oprette angivelser og frembyde direkte i DMS (IMA). Det er ligeledes muligt at benytte FUE i Importsystemet i stedet for en H7-angivelse.

Opdatering 13-09-2022 10:10: Problemet er blevet løst. Det er ikke længere tilladt at benytte nødprocedure.

12-09-2022 21:40:00
AfsluttetToldportalen (DMS import)Filoverførsel (H7) virker ikke23-08-2022 kl. 18:01

Filoverførsel til DMS Import (H7) er fejlramt. Sagen undersøges.

INC000001282384
------------
Opdatering kl 17.55: Fejlen er blevet lokaliseret og filer behandles igen. Der kan gå lidt tid før alle filer er indlæst.
23-08-2022 16:28:00
AfsluttetEMCS, ICS, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE), Toldportalen (DMS import)Problemer med at tilgå TastSelv Erhverv20-08-2022 kl. 12:54

Vi oplever i øjeblikket problemer med at tilgå TastSelv Erhverv.

Problemet undersøges. INC000001281245 

Opdatering 20-08-2022 12:49: Systemerne er oppe og kan igen tilgås. Nødprocedure er ikke længere tilladt. Alle igangværende nødprocedure kan afsluttes.

Opdatering 20-08-2022 12:36: Systemerne ser ud til at være oppe og køre igen. Vi monitorerer situationen.

20-08-2022 12:20:00
AfsluttetToldportalen (DMS import)Problemer med filoverførsel20-07-2022 kl. 09:55

Der er på nuværende tidspunkt problemer med filoverførsel på DMS import.

Der fejlsøges.

INC000001269394

20-07-2022 08:36:00
AfsluttetToldportalen (DMS import)Driftsforstyrrelser på filoverførsel06-07-2022 kl. 09:58

Det opleves problemer i øjeblikket med filoverførelse. Der arbejdes på sagen.

INC000001264880

Opdateret kl 09.55: Filoverførsel fungerer igen. Problemet er løst.

06-07-2022 07:19:00
AfsluttetToldportalen (DMS import)Driftsforstyrrelser på filoverførsel05-07-2022 kl. 12:17


Det opleves problemer i øjeblikket med filoverførelse. Der arbejdes på sagen

INC000001264735

Opdateret kl 12:15:  Filoverførsel fungerer igen. Problemet er løst.

05-07-2022 11:23:00
AfsluttetEU-systemer, ICS, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE), Toldportalen (DMS import)Nemlog-In driftsproblemer26-06-2022 kl. 14:06

Der opleves fejl og ustabilitet med NemLog-in. Det kan påvirke login på flere af vores Toldsystemer.

Opdatering 26-06-2022 kl 14.00: NETS melder at det fungere igen og man vil nu kunne logge på Toldsystemerne.

Virksomheder der stadig oplever problemer med at logge ind, bedes kontakte Told Servicedesk på tlf: 70152208 eller servicedesk@toldst.dk.

Nødprocedure afsluttes.

------------

Opdatering 26-06-2022 kl 10.00: Status uændret . Næste opdatering bliver i morgen, 27-06-2022

Opdatering 25-06-2022 kl 14.00: Status uændret . Næste opdatering bliver i morgen, 26-06-2022 kl. 10:00

Opdatering 25-06-2022 kl 10.00: Status uændret .

Opdatering 24-06-2022 kl 20.00: Status uændret .

Opdatering 23-06-2022 kl.12.34: ICS og Manifest - Der gives tilladelse til nødprocedure i fornøden omfang på ICS og Manifest.

23-06-2022 08:24:00
AfsluttetEMCS, ICS, TastSelv Erhverv (NTSE), Toldportalen (DMS import)Nemlog-In nøglekort - driftsproblemer23-06-2022 kl. 08:18
Opdateret: Fejlen på NemLog-in er nu løst. Nødprocedure er ikke længere tilladt.
Der opleves fejl og ustabilitet med login med NemID nøglekort via NemLog-in. Brugere, der anvender digital signatur med nøglekort, kan have svært ved at logge ind i diverse programmer.
Brugere med nøglefil er ikke berørt. 
Filoverførsel til systemerne er heller ikke berørt.
INC000001258871
22-06-2022 09:05:00
AfsluttetEMCS, EU-systemer, ICS, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE), Toldportalen (DMS import)Driftsproblem - Nemlog-In nøglekort - driftsproblemer22-06-2022 kl. 18:18

Opdateret kl 18:14: Fejlen på NemLog-in er nu løst. Nødprocedure er ikke længere tilladt.

Opdateret kl 09:50: Alle brugere med digital signatur er nu berørt. Nødprocedure tillades i fornødent omfang.

Der opleves fejl og ustabilitet med login med NemID nøglekort via NemLog-in. Brugere, der anvender digital signatur med nøglekort, kan have svært ved at logge ind i diverse programmer.

Brugere med nøglefil er ikke berørt.

Filoverførsel til systemerne er heller ikke berørt.

INC000001258871

22-06-2022 09:34:00
AfsluttetEMCS, EU-systemer, ICS, Manifest, Toldportalen (DMS import)Fejl i NemLog-In påvirker systemadgange (online)07-06-2022 kl. 16:18

Der opleves fejl ved login i en række systemer, der benytter digital signatur. Fejlen ligger hos NemID, hvor der fejlsøges.

Der gives tilladelse til nødprocedure.

Opdateret kl. 16.15: NemLog-In er stabil igen. Nødprocedure afsluttes.

INC000001251495
07-06-2022 13:11:00
AfsluttetToldportalen (DMS import)Filoverførsel nede21-03-2022 kl. 08:36

Filoverførsel til DMS Import (H7) er nede.

Der modtages ingen filer. Der arbejdes på sagen.

INC000001210308

21-03-2022 08:21:00