Den dokumentation, der skal opbevares efter afsnit F.A.T.2.2, afsnit F.A.T.2.3, afsnit F.A.T.2.4 og afsnit F.A.T.2.5, skal som udgangspunkt foreligge for hver enkelt finansiel konto. Dokumentation, som et finansielt institut har indhentet til brug for en konto, kan dog dække andre konti, som kunden har i samme filial, i en anden filial eller i en forbundet enhed af det finansielle institut.
IGA'ens artikel 1, stk. 1, litra kk, definerer udtrykket "forbundet enhed". To enheder er forbundne, hvis den ene enhed kontrollerer den anden, eller hvis de er under fælles kontrol. Kontrol omfatter direkte eller indirekte ejerskab af mere end 50 procent af stemmerne eller værdien i en enhed.
Dokumentdeling kræver, at det finansielle institut og den anden filial eller forbundne enhed har:
- et universelt kontosystem, som bruger en kundeidentifikator, som kan bruges til systematisk at hente alle kundens andre konti, eller
- et delt kontosystem, som gør det muligt for det finansielle institut at få nem adgang til data om dokumentationens beskaffenhed, de oplysninger, dokumentationen indeholder (herunder en kopi af selve dokumentationen) samt dokumentationens gyldighedsstatus.
Et finansielt institut, som vælger at basere sig på den status, der er angivet for kontohaver i et delt kontosystem, uden at indhente og undersøge kopier af den nævnte dokumentation, skal ved påkrav fra Skattestyrelsen være i stand til at forevise al dokumentation, som er relevant for den hævdede status. Hvis det finansielle institut ikke er forpligtet til at opbevare kopier af dokumentationen til brug for kundeidentifikationsprocedurer (bekendtgørelsens § 61), er det dog tilstrækkeligt, at det kan fremvise et notat om den undersøgte dokumentation.