Dato for udgivelse
03 Nov 2005 16:10
Resumé

Det har også i dag været svært for borgere at ringe til SKAT. Det skyldes en ny teknisk fejl i det nye telefonsystem. SKAT har nu sammen med udbyderen fundet og udbedret fejlen.


Mange borgere har i dag ringet forgæves til SKAT. Det skyldes nye tekniske problemer med det spritnye telefonsystem, som ellers er gearet til at håndtere de 5 ½ mio. årlige opkald til SKAT.

- Der har været meget stor interesse for at ringe til SKAT de første dage - også større end vi havde regnet med. Så i går satte vi flere folk på opgaven, for at ventetiden kan blive kortere, siger vicedirektør Steffen Normann Hansen.

Problemet er, at de 2000 medarbejdere i SKAT, der står klar til at svare borgerne, ikke har kunnet logge sig på telefonsystemet i dag på grund af problemer med de nye IP-telefoner. Borgere med spørgsmål om told, moms og personligning har ventet særligt længe på svar.

- Der er hul igennem på telefonerne i dag, men jeg vil gerne sige undskyld til dem, der er blevet smidt af systemet de sidste par dage eller som har ventet forgæves, understreger Steffen Normann Hansen.

SKAT følger nu telefonbetjeningen tæt i hele landet for at sikre, at borgerne kan få hurtigere svar over telefonen. SKAT opfordrer desuden borgerne til at kigge efter oplysninger på den nye hjemmeside www.skat.dk eller sende en mail til skat@skat.dk.

Kontakt: Katrine Bargisen, presserådgiver, tlf. 72 37 09 00