Dato for udgivelse
02 Nov 2005 15:31
Resumé

SKAT er fortsat groggy efter, at tekniske problemer sendte det nye telefonsystem til tælling på førstedagen. Systemfejlen er dog fundet og rettet – så der er bedring at spore.


På førstedagen for SKAT gjorde tekniske problemer det svært for borgere og virksomheder at komme igennem til det nye fælles telefonnummer. Sammen med systemudbyderen er fejlen nu fundet og udbedret. SKATs telefonsystem er således i bedring, men endnu ikke helt helbredt: 

- Selvom medarbejderne i det nye kundecenter arbejder på højtryk, bevirker fusionens mange flytninger, at telefonbetjeningen ikke kører optimalt. Vores kunder kan derfor fortsat opleve, at der vil være ventetider ved telefonen, og vi beder dem derfor stadig om tålmodighed, siger vicedirektør Steffen Normann Hansen, og fortsætter:

- Denne fusion har været en kæmpe udfordring, bl.a. i forhold til at få logistik og teknik til at falde på plads. Derfor er vi glade for, at den nye hjemmeside www.skat.dk har fungeret upåklageligt, og mange borgere har derfor benyttet sig af muligheden for at sende os en mail på skat@skat.dk

Da ventetiderne på telefonlinjerne stadig er for lang, vil skattecentrene sætte flere medarbejdere på opgaven, så kundebetjeningen kommer op på fuld styrke.

Kontakt: Henriette Kinnunen, presserådgiver, tlf. 72 37 09 00