Dato for udgivelse
01 Nov 2005 14:03
Resumé

ToldSkat og de kommunale skattemyndigheder er fusioneret til SKAT. Samtidig har SKAT fået nyt telefonnummer 72 22 18 18 – og nyt telefonsystem. Det giver risiko for lange ventetider, og vores kunder bedes derfor udvise tålmodighed, hvis der er knas i telefonen.


Som led i kommunalreformen er ToldSkat og de kommunale skatteforvaltninger i dag fusioneret. Den nye myndighed SKAT består af 30 skattecentre, hvor over 10.000 medarbejdere vil svare på spørgsmål om skat, moms, told, afgifter og inddrivelse m.v.

SKATs 5,5 mio. årlige telefonopkald er samlet i et nyt kundecenter, så borgere og virksomheder kun skal huske et telefonnummer, når de vil i kontakt med SKAT. Det nye telefonnummer er 72 22 18 18, men på grund af store omlægninger af telefonsystemet, er der risiko for, at der vil være lange ventetider.

SKAT arbejder sammen med TDC på, at minimere problemerne med telefonsystemet. For de borgere og virksomheder, der alligevel ringer forgæves, henviser SKAT til vores nye hjemmeside www.skat.dk, hvor man kan hente en række pjecer og vejledninger – og benytte sig af vores TastSelv-løsninger. Der kan også sendes en mail til skat@skat.dk 

Kontakt: Henriette Kinnunen, presserådgiver, tlf. 72 37 09 00