De afviste indberetninger skal I genindberette med samtlige oplysninger, da de fejlbehæftede indberetninger ikke bliver registreret. I har pligt til at genindberette afviste indberetninger. Se skatteindberetningslovens § 54, stk. 6.
Skattestyrelsen har fastsat fristen for genindberetning af afviste data til senest 14 dage efter, at I har modtaget fejllisten for indberetningen fra Skattestyrelsen.
Ved genindberetning af afviste indberetninger fra fejllisten på FTPs Gateway skal I anvende samme datastruktur som for den oprindelige indberetning.
Genindberetning af afviste indberetninger fra en fejlliste kan I også foretage ved filoverførsel via TastSelv Erhverv.
Rettelse af fejl i tidligere indsendte indberetninger
Er en godkendt indberetning behæftet med fejl, skal I slette den, og I skal foretage en ny korrekt indberetning. Det betyder, at I skal foretage to indberetninger.
Når I skal slette en tidligere indberetning, skal den angivne dato for udbetaling være den samme ved sletning som i den oprindelige indberetning om diskvalificerende udbetaling. Datoen kan ved sletning også være blank.
Se eksempler på indberetning og sletning eller rettelse af en tidligere indberetning i Bilag 4.