Uddelegering af rettigheder via Revisorordningen bruges, når I ønsker at uddelegere jeres rettigheder til at indberette til en anden virksomhed, fx en datacentral.
Tildeling af rettigheder via Revisorordningen fungerer på tværs af indberetningskanaler. Tildelingen af rettigheder begrænser altså ikke indberetters valg af indberetningskanal.
Eksempel:
I indberetter selv rettelses indberetninger via TastSelv Erhverv filoverførsel, men bruger datacentral til de årlige initiale indberetninger.
Her uddelegeres rettighed Aktiesparekonto - Indberet til datacentralen, som skal foretage jeres initiale indberetninger for året.
Hvis rettelsesindberetninger foretages via TastSelv Erhverv, skal en intern medarbejder tildeles et MITID Erhverv med rettigheden Aktiesparekonto - Indberet
Tilmelding til Revisorordningen
Tilmelding til Revisorordningen sker i 3 trin:
- Bureauet logger ind på TastSelv Erhverv som MITID-administrator (LRA) eller som medarbejder med administrator-rettigheder og tilmelder sig Revisorordningen
- Den indberetningspligtige logger ind på TastSelv Erhverv som MITID-administrator og uddelegerer sine rettigheder til bureauet. Det er muligt at uddelegere en eller flere rettigheder.
- Bureauet logger ind på TastSelv Erhverv og giver rettigheder til, at en eller flere af deres medarbejdere kan indberette på vegne af den indberetningspligtige.
I tilmelder jer revisorordningen i TastSelv Erhverv. Se guiden til at tilmelde dig revisorordningen.
Særligt ved uddelegering af rettigheder til eksterne, fx datacentral
Den medarbejder hos en dataacentral, som har rettighed på vegne af en indberetningspligtig, har adgang til at se eller rette alle de indberetninger, der er fortaget af bureauet eller virksomheden selv for alle åbne perioder.