I tabellen herunder kan du se de seneste driftsproblemer (aktuelle og planlagte) for alle toldsystemerne. Du har også mulighed for at filtrere på de enkelte systemer og få driftsinformation.

Få driftsmeddelelser i din indbakke (RSS)

Se et specifikt toldsystem

Aktuelle driftsproblemer for DMS Eksport

AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS2, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE), Øvrige meddelelserDriftsforstyrrelse NemLog-in03-04-2025 kl. 13:48

Følg også status på https://digitaliser.dk/

Opdatering 13:30: Nemlog-in klarmeldt.

INC000001671749

03-04-2025 13:02:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, Øvrige meddelelserDMS Forlængede svartider13-03-2025 kl. 12:14

Vi oplever i øjeblikket forsinkelser/manglende svar fra DMS, Sagen undersøges.

Opdatering 12:12 - Systemet er op at køre og nødprocedure er ikke længere tilladt. 
Dog er der en kø som skal afvikles, så forlænget svartider kan forekomme.

Opdatering 09:20: Der gives tilladelelse til at anvende nødprocedure i fornødent omfang.

INC000001661742

13-03-2025 08:44:00
UløstDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS)Tekniske problemer med download af EAD12-03-2025 kl. 13:00

Der oplevet i øjeblikket tekniske udfordringer med download af EAD/TAD i DMS Online og System-til-system.

Opdatering 12-03-2025 13:00: Der kan være enkelte EAD'er som får "Office copy" - dette er fejlmeldt og er under undersøgelse.

Opdatering 12-03-2025 11:45: Det skulle igen være muligt og printe EAD/TAD

Opdateret 04-02-2025 kl. 21:00: Status er uændret.

Problemet opleves sporadisk og ikke alle angivelser er påvirket.

I DMS Eksport kan man i stedet benytte "Opret PDF" som findes ved siden af "Download EAD" knappen.

INC000001632453

23-01-2025 13:37:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, EMCS, EU-systemer, ICS, ICS2, Manifest, TastSelv Erhverv (NTSE)Ustabilitet på Nemlog-in04-02-2025 kl. 11:50

Der er pt ustabilitet på nemlog-in fra digitaliser.dk - Driftsoverblik over fællesoffentlige it-løsninger

Der er tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang

Opdatering 11:50 - Digitalisering har meldt at problemet er løst.

WO0000001365350

04-02-2025 08:25:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportForlængede svartider i DMS31-01-2025 kl. 16:08

Hvad er problemet?
Der kan forekomme lange svartider, som skyldes stor belastning af systemet i perioder.

Hvem er berørt?
Brugere, som anvender DMS.

Hvad gør vi for at løse problemet?
Der er iværksat en række tiltag, så systemerne kan håndtere flere angivelser samtidigt, og så systemernes samlede kapacitet øges. Tiltagene implementeres løbende.

Vi melder ud, når vi har en sikker prognose for, at systemerne fungerer normalt igen.

Status på svartider i DMS | Toldstyrelsen

INC000001591440

Opdatering 09/12 kl. 10:00: Status uændret.

Opdatering 04/12 kl. 10:30: Status uændret.

Opdatering 03/12 kl. 09:30: Status uændret.

Opdatering 02/12 kl. 11:30: Status uændret.

Opdatering 29/11 kl. 09:20: Status uændret.

Opdatering 25/11 kl. 10:00: Status uændret.

Opdatering 22/11 kl. 18:30: Status uændret.

Opdatering 21/11 kl. 12:55: Status uændret.

Opdatering 20/11 kl. 10:30: Status uændret.

Opdatering 18/11 kl. 09:00: Status uændret.

Opdatering 16/11 kl. 10:05: Status uændret.

Opdatering 15/11 kl. 09:15: Status uændret.

Opdatering 14/11 kl. 09:15: Status uændret.

Opdatering 13/11 kl. 11:40: Status uændret.

Opdatering 12/11 kl. 09:45: Status uændret.

Opdatering 11/11 kl. 10:30: Status uændret.

Opdatering 10/11 kl. 11:45: Status uændret.

Opdatering 08/11 kl. 13:05: Status uændret.

Opdatering 07/11 kl. 10:30: Status uændret.

Opdatering 06/11 kl. 09:00: Status uændret.

Opdatering 04/11 kl. 14:25: Status uændret.

Opdatering 03/11 kl. 12:25: Status uændret.

Opdatering 01/11 kl. 14:15: Status uændret.

Opdatering 30/10 kl. 08:05: Status uændret.

Opdatering 29/10 kl. 09:05: Status uændret.

Opdatering 28/10 kl. 13:19: Status uændret.

Opdatering 27/10 kl. 12:59: Status uændret.

Opdatering 25/10 kl. 07:15: Status uændret. 

Opdatering 24/10 kl. 13:10: Status uændret.

Opdatering 23/10 kl. 08:25: Status uændret.

Opdatering 22/10 kl. 15:20: Status uændret.

Opdatering 17/10 kl. 16:40: Status uændret.

Opdatering 11/10 kl. 14:10: Status uændret

Opdatering 09/10 kl. 15:25: Udfordringer med forlængede svartider i DMS
14-11-2024 17:09:00

Se alle aktuelle driftsproblemer

Planlagte nedlukninger for DMS Eksport

AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, ICS, ManifestTFE-servicevindue Gateways onsdag 9. april 202510-04-2025 kl. 08:20

TFE-Servicevindue Gateways onsdag 9. april 2025 klokken 1815-1930

Import

Fil adgang.

  • Der er åben for filer til Import.

Online adgang.

  • Der er åben for online til Import.

ICS/Manifest

Fil adgang.

  • Der er lukket for filer til Import Control System (ICS) og Manifest.

Online adgang.

  • Der er åben for online til Import Control System (ICS) og Manifest.

DMS Import/DMS Export/DMS Forsendelse

Fil adgang.

  • Der er lukket for filer til DMS Import/DMS Export/DMS Forsendelse.

Online adgang.

  • Der er åben for online til DMS Import/DMS Export/DMS Forsendelse.

WO0000001401216

07-04-2025 08:18:00
Planlagt nedlukningDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportPRD-servicevindue torsdag 10. april 202509-04-2025 kl. 18:07

PRD-servicevindue torsdag 10. april 2025 klokken 1700-1800
Der kan forekomme forlængede svartider i perioden.

WO0000001403360

09-04-2025 18:07:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, ICS, Import, ManifestPRD-servicevindue lørdag 5. april 202505-04-2025 kl. 18:55

PRD-servicevindue lørdag 5. april 2025 klokken 1200-1900

Gennemført

PRD-servicevindue lørdag 5. april 2025 klokken 1200-1900


Import
Fil adgang
- Filer til Import kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning
Online adgang.
- Der er lukket for online adgang til Import.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang under servicevinduet.

Import Control System (ICS)/Manifest
Fil adgang
- Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist.
Online adgang.
- Der er lukket for online adgang til Import Control System (ICS) og Manifest.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang under servicevinduet.

DMS Import/DMS Export/DMS Forsendelse
Fil adgang
- Filer til DMS Import, DMS Export og DMS Forsendelse vil fejle/blive afvist.
Online adgang.
- Der er lukket for online adgang til DMS Import, DMS Export og DMS Forsendelse.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang under servicevinduet.

Berørte angivelser skal genindsendes efter servicevinduet.

WO0000001396409

31-03-2025 07:51:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportPRD-servicevindue fredag 4. april 202504-04-2025 kl. 09:35

PRD-servicevindue fredag 4. april 2025 klokken 0915-1100

Der kan forekomme forlængede svartider i perioden.

WO0000001400614

BEMÆRK: Servicevindue er annulleret

04-04-2025 09:30:00
Planlagt nedlukningDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportPRD-servicevindue torsdag 3. april 202503-04-2025 kl. 10:21

PRD-servicevindue torsdag 3. april 2025 klokken 1700-1900

Der kan forekomme forlængede svartider i perioden. 

WO0000001399503

03-04-2025 10:21:00

Se alle planlagte nedlukninger

Driftsoverblik for alle toldsystemer

Planlagt nedlukningEU-systemer, ICS2EUCTP Traderportal servicevindue 14-04-202514-04-2025 kl. 15:5914-04-2025 15:59:00
Planlagt nedlukningICS2EU servicevindue ICS2 14-04-202513-04-2025 kl. 10:2913-04-2025 10:29:00
AfsluttetDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS Import, ICS, ManifestTFE-servicevindue Gateways onsdag 9. april 202510-04-2025 kl. 08:2007-04-2025 08:18:00
Planlagt nedlukningDMS eksport, DMS Forsendelse (NCTS), DMS ImportPRD-servicevindue torsdag 10. april 202509-04-2025 kl. 18:0709-04-2025 18:07:00
Planlagt nedlukningEU-systemer, ICS2, Øvrige meddelelserPRD-servicevindue EU UUM&DS 9./10. april 202509-04-2025 kl. 07:1009-04-2025 07:10:00

Se hele overblikket