Når løsningen tilgås, vil I blive bedt om at vælge det certifikat, I blev onboardet med, til at logge ind.
Herfra vil I blive mødt af forsiden af løsningen.

På forsiden vil I kunne hente skabelonerne, I skal bruge til at indberette med, igangsætte indberetningsflowet, eller se jeres tidligere indberetninger.
Hvis indberetningsflowet bliver igangsat, når I til trin 1 ud af tre ("Indberet").

Her skal I gøre følgende:
- Vælge den type aktiv, som indberetningerne omfatter.
- Skrive indkomståret, der er gældende.
- Uploade den udfyldte skabelon som csv-fil (på max. 1000 rækker per fil).
Bemærk at kun én type aktiv kan indberettes om af gangen.
Når der trykkes "Næste", bliver indberetningerne valideret, hvilket kan tage et par minutter.
Opstår der fejl under valideringen, bliver disse oplyst i trin 2 ("Godkend") med følgende skema:

Fejlene skal rettes manuelt i filen, hvorefter indberetningen gen-uploades. Tryk "Næste" for at gen-validere.
Når filen er valideret succesfuldt, vil I se denne side:

Trykker I "Godkend", godkender I, at indberetningerne indsendes.
Dette fører jer til trin 3 ("Kvittering"):

Her kvitteres der for, at jeres udlejeres indtægter er indberettede. Der er samtidig oplysninger om, hvordan I indberetter flere indtægter, retter en indberetning, eller tjekker status på om indberetningerne har mangler.
Nederst på siden er en knap ("Gå til forsiden for at lave en ny indberetning, eller se tidligere indberetninger"), der fører jer tilbage til forsiden.