Forud for at tilgå den manuelle indberetningsløsning skal I installere jeres virksomhedscertifikat. Læs mere om dette i Bilag 7 - Vejledning til installation af certifikat.

Når den manuelle indberetningsløsning tilgås, skal I vælge det installerede virksomhedscertifikat, når browseren beder om det, sådan at systemet kan identificere jer.

For at indberette skal I derfra gøre følgende:

1.       Trykke på hovedknappen "Indberet".
2.       Vælge den gældende type af aktiver, der udbydes på platformen.
3.       Skrive det gældende indkomstår.
4.       Uploade den relevante csv-fil.
5.       Trykke på hovedknappen "Næste".
6.       Afvente at filen valideres.
7.       Evt. ved fejl:

a.       Manuelt rette de identificerede fejl i filen.
b.       Genuploade den rettede fil.
c.       Re-validere via hovedknappen "Næste".
d.       Afvent re-validering.

8.       Trykke på hovedknappen "Godkend".

En illustreret gennemgang af den manuelle indberetningsløsning kan ses i bilag 1 - "Visuel gennemgang af den manuelle indberetningsløsning".