Dato for udgivelse
25 apr 2005 12:19
Resumé
Nu indfører ToldSkat en ny service, som skal hjælpe virksomheder, der er tilmeldt TastSelv Erhverv, med at få indsendt angivelsen rettidigt – og dermed undgå et rykkergebyr.

Du har en virksomhed, du er tilmeldt ToldSkats TastSelv Erhverv, og du har i farten glemt at indsende angivelse. Hvis det er situationen, vil man normalt modtage en rykker – som har følgeskab af et gebyr. 

Nu indfører ToldSkat en ny service, som skal hjælpe virksomheder, der er tilmeldt TastSelv Erhverv, med at få indsendt angivelsen rettidigt – og dermed undgå et rykkergebyr. Dagen efter den dag, som er fristen for rettidig angivelse, vil de tilmeldte virksomheder nu modtage en e-mail. Her vil de blive mindet om, at ToldSkat ikke har modtaget en elektronisk angivelse.

Angivelsen kan naturligvis i mellemtiden være sendt på anden måde. Men hvis der er tale om en simpel forglemmelse, vil virksomheden dermed kunne spare rykkergebyr og gebyr for foreløbig fastsættelse. Det forudsætter selvfølgelig, at virksomheden indsender den manglende angivelse umiddelbart efter, den har modtaget påmindelsen. Virksomheden kan herved spare gebyrer på op til 865 kr.

ToldSkat håber, at det nye tiltag vil være anledning til, at endnu flere virksomheder tilmelder sig TastSelv Erhverv. Både for virksomhedens egen skyld, men også for det offentliges skyld. ToldSkats administration lettes nemlig betydeligt af den elektroniske kommunikation.

  
Kontakt: pressesekretæren på tlf: 7237 0900