På denne side kan du se alle servicevinduer for eIndkomst

Servicevindue 2. marts 2024 mellem kl. 17:00 - 21:0001-03-2024 kl. 08:4401-03-2024 kl. 08:44

Der er et service vindue lørdag den 2/3 mellem kl.: 17:00 - 21:00

Der må beregnes ustabil drift under servicevinduet.

01-03-2024 08:44:00
23.07.06 Opdatering i Produktion06-07-2023 kl. 08:1306-07-2023 kl. 08:13

På grund af opdatering i Produktion torsdag den 06/07 2023 kan der ikke forventes svar på Indberetninger mellem kl. 8 og 12.

06-07-2023 08:13:00
Servicevindue 20. og 21. maj 2023 mellem kl. 19.30 og 01.3012-05-2023 kl. 11:2716-05-2023 kl. 10:57

Servicevinduet er udviddet til at slutte den 21. maj kl. 06.00.

12-05-2023 11:27:00
Indberetning i Produktion11-04-2023 kl. 14:2013-04-2023 kl. 13:08

Der er normal drift.

Behandlingen af filindberetninger mm. er igangsat. Køen er under afvikling.

11-04-2023 14:20:00
Servicevindue 19. april 2023 - Sterling File Gateway13-04-2023 kl. 11:2913-04-2023 kl. 11:29

Der er servicevindue 19. april 2023 i tidsrummet fra kl. 20.00 til 23.59, som berører kommunikationen til og fra Sterling File Gateway.

I tidsrummet 19.30 til 21.30 bør I undlade at indberette og bestille eSkattekort mm.

Indberetter I, er der risiko for, at I må gensende indberetningsfiler mm.

I bør ligeledes undlade at hente kvittering for indberetning, bestilte eSkattekort mm. i tidsrummet 19.30 til 21.30.

13-04-2023 11:29:00
Servicevindue den 21. og 22. januar 202311-01-2023 kl. 09:1111-01-2023 kl. 09:11

Der er servicevindue uden for eIndkomst den 21. og 22. januar 2023 mellem kl. 20.30 og 05.00. Der må påregnes med utilgængelighed på eIndkomst i hele perioden.

Det betyder, at

• Filindberetninger og bestillinger af skattekort kan modtages under servicevinduet, men behandles først efter kl. 5.00 den 22. januar.

• Klassisk dag 22. januar aflyses. Oplysninger der skulle have været leveret den 22. januar leveres den 23. januar. Anvendere der selv bestiller og henter klassisk dag, skal springe den 22. januar over.

• Der kan være adgang, under servicevinduet, til eIndkomst online indberetning og eIndkomst udstilling.

11-01-2023 09:11:00
Servicevindue den 10. og 11. december 202229-11-2022 kl. 14:2229-11-2022 kl. 14:22

Der er servicevindue uden for eIndkomst den 10. og 11. december 2022 mellem kl. 20.30 og 05.00. Der må påregnes med utilgængelighed på eIndkomst i hele perioden.

Det betyder, at

- Filindberetninger og bestilling af skattekort kan modtages under servicevinduet, men behandles først efter kl. 5.00 den 11. december.

- Klassisk dag 11. december aflyses. Oplysninger der skulle have været leveret den 11. leveres den 12. december. Anvendere der selv bestiller og henter klassisk dag, skal springe den 11. december over.

- Der kan være adgang, under servicevinduet, til eIndkomst online indberetning og eIndkomst udstilling.

29-11-2022 14:22:00
Indberetning og Udstilling i Produktion02-11-2022 kl. 14:5502-11-2022 kl. 14:55

eIndkomst Indberetning og Udstilling i produktion samt Ekstern Test Indberetning opdateres 13. december 2022 mellem kl. 08.00 og 09.00.

Der må påregnes med 30 minutters utilgængelighed under opdateringen.

Herudover er der risiko for ustabil drift.

02-11-2022 14:55:00
Indberetning i Test og Ekstern Test Udstilling02-11-2022 kl. 14:5102-11-2022 kl. 14:51

Indberetning i Test og Ekstern Test Udstilling opdateres 17. november 2022 mellem kl. 08.00 til 12.00.

Under opdateringen må der påregnes med utilgængelighed i 30 minutter. Herudover kan der være risiko for perioder med ustabil drift.

02-11-2022 14:51:00
eIndkomst Indberetning og Udstilling - Servicevindue07-10-2022 kl. 14:2814-10-2022 kl. 10:14

OBS!

Servicevinduet er forlænget til den 16. oktober kl. 06.00. Det betyder at der heller ikke er adgang til eIndkomst Udstilling og eIndkomst online via TastSelv Erhverv mellem 02.30 og 04.30.

Herudover vil filindberetninger og bestillinger af eSkattekort først blive behandlet fra kl. 06.30.

'Klassisk dag' vil ligeledes blive udsat til at starte kl. 06.30 i stedet for kl. 03.00.

07-10-2022 14:28:00
eIndkomst i TEST20-05-2022 kl. 14:4120-05-2022 kl. 14:41

Testsystemet til eIndkomst kan det næste par timer være ramt af helt eller delvis utilgængelighed grundet opdatering.

20-05-2022 14:41:00
Indberetning og Udstilling - 11. maj 2022 - utilgængelig06-05-2022 kl. 14:4206-05-2022 kl. 14:42

Der er ikke adgang til eIndkomst Indberetning og Udstilling 11. maj 2022 mellem kl. 19.30 og 21.30 grundet en nødvendig opdatering af systemet.

Beklager det sene varsel.

06-05-2022 14:42:00
Servicevindue m/utilgængelighed 03.04.2022 fra kl. 09 og 1714-02-2022 kl. 13:2714-02-2022 kl. 13:27

Der er servicevindue på eIndkomst Indberetning og Udstilling 3. april 2022 mellem kl. 09 og 17 grundet opgradering af DB2.

Der er ikke adgang til eIndkomst Indberetning og Udstilling, herunder LetLøn, under servicevinduet. Der er heller ikke adgang til Ekstern Test Indberetning.

Under servicevinduet kan indberetninger, herunder bestillinger af eSkattekort, der foretages via MQ modtages. Modtagne indberetninger mm. behandles dog først efter servicevinduet.

Andre indberetningskanaler er utilgængelige, dvs. der kan ikke indberettes eller bestilles eSkattekort via Sterling File Gateway, online via TastSelv Erhverv, herunder filupload via online.

Bliver det nødvendigt med fallback forlænges servicevinduet frem til 4. april 2022 kl. 01.00.

I tilfælde af fallback vil de daglige leverancer af indkomstoplysninger kaldet ’klassisk dag’ blive aflyst. Indkomstoplysninger, som skulle have været leveret 4. april, vil indgå i leverancen den 5. april 2022. Anvendere, som selv bestiller og henter ’klassisk dag’ leverancer, vil i så tilfælde skulle springe leverancen 4. april 2022 over. Aflysning vil blive annonceret på driftsloggen.

14-02-2022 13:27:00
Servicevindue m/utilgængelighed 13.02.2022 fra kl. 16 til 2008-02-2022 kl. 09:5808-02-2022 kl. 09:58

Det servicevindue, der blev varslet 4. februar 2022 gennemføres. Der er således servicevindue på eIndkomst Indberetning og Udstilling 13. februar 2022 mellem kl. 16 og 20 grundet en nødvendig teknisk opgradering.

Der er ikke adgang til eIndkomst Indberetning og Udstilling, herunder LetLøn, under servicevinduet. Der er heller ikke adgang til Ekstern Test Indberetning.

Under servicevinduet kan indberetninger, herunder bestillinger af eSkattekort, der foretages via MQ modtages. Modtagne indberetninger mm. behandles dog først efter servicevinduet.

Andre indberetningskanaler er utilgængelige, dvs. der kan ikke indberettes eller bestilles eSkattekort via Sterling File Gateway, online via TastSelv Erhverv, herunder filupload via online.

08-02-2022 09:58:00
Varsling – eIndkomst – Ind og Ud - utilgængelig 13. feb 202204-02-2022 kl. 12:5304-02-2022 kl. 12:53

Der planlægges med et servicevindue 13. februar 2022 mellem kl. 16 og 20 grundet en nødvendig teknisk opgradering.

Der er ikke adgang til eIndkomst Indberetning og Udstilling, herunder LetLøn, under servicevinduet.

Under servicevinduet vil det være muligt at indsende indberetninger, herunder bestillinger af eSkattekort, via MQ. Modtagne indberetninger mm. behandles dog først efter servicevinduet.

Ander indberetningskanaler er utilgængelige, dvs. der kan ikke indberettes eller bestilles eSkattekort via Sterling File Gateway, online via TastSelv Erhverv, herunder filupload via online.

04-02-2022 12:53:00
Servicevindue weekenden 15. - 16. januar 202210-01-2022 kl. 11:2710-01-2022 kl. 11:27

Der er servicevindue på systemer uden for eIndkomst/LetLøn i tidsrummet 15. januar 2022 fra kl. 20.30 til 16. januar 2022, kl. 05.00.

Det betyder,

at behandlingen af filindberetninger og behandlingen bestillinger af eSkattekort sættes i bero fra 15. januar 2021 fra kl. 19.00 til 16. januar 2022, kl. 06.00.

Filindberetninger, herunder bestillinger af eSkattekort, kan modtages under servicevinduet, men behandles først fra 16. januar 2022, kl. 06.00.

at ’klassisk dag’ fra eIndkomst Udstilling den 16. januar 2022 aflyses. Oplysninger, der skulle have været leveret 16. januar 2022, leveres 17. januar 2022.

Brugere, som selv bestiller og henter oplysninger, skal springe leverancen den 16. januar 2022 over.

at onlineadgangen via TastSelv Erhverv til eIndkomst, herunder LetLøn, er lukket en del af perioden. Primært i tidsrummet kl. 20.30 til 23.59 den 15. januar 2021. Hvis der må udføres fallback, er der lukket frem til kl. 05.00 den 16. januar 2021.

at adgangen til eIndkomst Udstilling i perioden for servicevinduet kan være ramt af utilgængelighed eller ustabil drift.

10-01-2022 11:27:00
Pause for udsendelse af beskeder fra eIndkomst og LetLøn08-12-2021 kl. 16:0609-12-2021 kl. 11:22

Opdateringen af afsluttet. Der er normal drift.

08-12-2021 16:06:00
Servicevindue eIndkomst/LetLøn 21.november 2021fra kl. 09.0008-11-2021 kl. 17:5219-11-2021 kl. 11:22

Der er dog risiko for ustabil drift omkring kl. 11 – 12 og igen mellem kl. 15.30 – 17.30.

08-11-2021 17:52:00
OBS! eSkattekort 202201-11-2021 kl. 12:4515-11-2021 kl. 16:21

Servicevinduet er nu afsluttet og eSkattekort for 2022 er leveret. Rekvisitioner på eSkattekort 2021 som er modtaget i weekenden påbegynder behandling i aften kl. 20.

01-11-2021 12:45:00
2021.10.12 Produktion – ustabil drift07-10-2021 kl. 14:5707-10-2021 kl. 14:57

Der releases til Produktion på ovenstående tidspunkt mellem kl. 8 og kl. 13. Det bevirker at der kan forekomme forlængede svartider på filindberetninger og skattekorts rekvisitioner.

Der kan forventes ustabil drift hele dagen.

07-10-2021 14:57:00
2021.09.15 Produktion – ustabil drift14-09-2021 kl. 11:2214-09-2021 kl. 11:22

Der releases til Produktion på ovenstående tidspunkt. Det bevirker at der kan forekomme forlængede svartider på filindberetninger og skattekorts rekvisitioner. Specielt om eftermiddagen vil der opleves forlængede svartider på skattekorts rekvisitioner.

Der kan forventes ustabil drift hele dagen.

14-09-2021 11:22:00
2021.09.05 Produktion – ustabil drift31-08-2021 kl. 09:5931-08-2021 kl. 09:59

Søndag den 5. september 2021 mellen kl. 9 og 23 kan der forekomme kortvarige udfald på grund af ændringer i Netværket.

31-08-2021 09:59:00
3. august 2021 - forlængede svartider28-07-2021 kl. 11:0028-07-2021 kl. 11:00

3. august 2021 mellem kl. 8 og 11 vil der være forlængede svartider på behandlingen af indberetninger, bestillinger af eSkattekort samt kvittering for indberetning mm.

Den forlængede svartid skyldes udførelse af nødvendig vedligehold.

28-07-2021 11:00:00
2021.06.17 Produktion – ustabil drift16-06-2021 kl. 14:0717-06-2021 kl. 13:34

Der er lidt problemer med releasen, hvorfor det er nødvendigt med en genstart af serverne. Det betyder at eIndkomst Indberetning er utilgængelig den næste halve time.

Vi beklager den ulejlighed det bevirker.

16-06-2021 14:07:00