Ved forretningsgange forstås en beskrivelse af de aktiviteter, som kasinoet skal udføre med henblik på at sikre, at lovgivningen og anden regulering bliver overholdt, samt at kasinoets politikker og retningslinjer efterleves.
Det er vigtigt at pointere, at forretningsgangene skal tage udgangspunkt i kasinoets forretningsmodel og på en klar og tydelig måde beskrive, hvordan kasinoet skal overholde reglerne.
Det er et krav, at forretningsgangene er lettilgængelige og overskuelige for medarbejderne. I forretningsgangene skal være angivet, hvem der er ansvarlig for de enkelte opgaver, samt hvordan opgaverne skal udføres. Som eksempel kan nævnes, at det skal være beskrevet, hvorledes noteringspligten overholdes, fx ved at de ansatte noterer observationer og informationer på spillerens kundeprofil, og med hvilket interval dette bør ske eventuelt på baggrund af spillerens spilaktivitet.
Forretningsgangene skal være operationelt anvendelige, og de ansatte skal derfor efter at have konsulteret disse vide, hvordan de løfter deres opgave.