Dette afsnit er en vejledning på, hvordan I skal indberette via TastSelv Erhverv, ved at overføre en Excel-skabelon til anparter.
Forud for indberetning skal indberetter have oplysninger om de enkelte anpartshavere samt deres regnskab fordelt ud på antal ejede andele.
For at kunne benytte Excel-skabelonen til anparter, skal I have adgang til Excel.
Når I har hentet Excel-skabelonen til anparter, skal I trykke på Rediger projektmappe.
Excel-skabelonen skal være udfyldt korrekt, og med de korrekte data. Ellers bliver filen afvist.
Alle felter i beløbsoplysninger skal være udfyldt, er der ingen beløbsoplysninger til et felt, skal det udfyldes med 0.
For at undgå manglende foranstillet 0 i cpr-nr. er det vigtigt, at I før kopieringen af cpr-nr. vælger, at formateringen skal være tekst.
For at formatere cpr-nr. til tekst i Excel skal I markere hele kolonnen, dernæst skal I højreklikke og vælge formatér celler. I skal herefter vælge tekst. Det foranstillede 0 i cpr-nr. vil derefter blive kopieret med over i Skattestyrelsens Excel-skabelon til anparter.


Læs mere om felternes indhold i Skattestyrelsens Excel-skabelonen til anparter i afsnit 4.3 samt afsnit 4.4
I kan finde Skattestyrelsens Excel-skabelonen til anparter her
I skal sikre jer at det er den gældende Excel-skabelon til anparter I bruger, for det indkomstår I indberetter om.