Ved filoverførsel via FTPs Gateway behandler vi data i en maskinel "indgangstest", så eventuelle fejl og mangler i de indberettede oplysninger konstateres, inden vi læser data ind i vores systemer.

Kvitterings- og fejllister fra FTPs Gateway kommer som statusfiler og fejllister i FTP outfolder (uddata mappen), hvor I selv skal hente dem. Statusfilerne ligger i outfolder i 30 dage, hvorefter de slettes.

Kvittering for indberetning uden fejl kommer i form af fejlnummer 599, som betyder ingen fejl.

I modtager senere en kvittering i fysisk form pr. post. 
Kvitteringen indeholder oplysninger om antal indberetninger og beløb på både godkendte og afviste indberetninger.

Læs mere om statusfiler og fejllister i Teknisk vejledning til eKapitals FTPs Gateway.

Meddelelse om fejl i indberetningen kommer i form af fejllister med fejlnumre.

Fejlnumre forskellig fra fejlnummer 599 (ingen fejl) skal rettes. Læs mere i afsnit 10 bilag 4.

Fejllister
Ved indberetning via FTPS Gateway sendes fejllisterne til gatewayens outfolder, og I skal selv hente dem. Statusfilerne ligger i outfolder i 30 dage, hvorefter de bliver slettet.

Fejllister når et bureau indsender på vegne af den indberetningspligtige
Vær opmærksom på, hvordan I modtager fejllister på indberetninger, som er afvist af Skattestyrelsen, fra netop det bureau I anvender.
Som indberetningspligtig er det jeres ansvar at sikre, at fejllister på afviste indberetninger bliver videresendt til jer, til brug for fejlrettelse og genindberetning.◄