Konstateres der fejl i de indberettede oplysninger, vil de fejlbehæftede indberetninger ikke blive registreret, men udskrevet på en fejlliste.
Ved indberetning via FTPS Gateway sender vi fejllisterne til gatewayens outfolder, og I skal selv hente dem. Statusfilerne ligger i outfolder i 30 dage, hvorefter de automatisk slettes.
Det fremgår af fejllisten, som fremsendes sammen med kvittering 3, om der er fejl i data i den indsendte fil.
Fejllisteindividet 7021 til individ 2250 og 2251 samt fejllisteindivid 7071 til individ 2252 fremgår af et senere afsnit.
Vedrørende Kvitterings- og fejllister på FTPs Gateway henvises også til Teknisk vejledning til eKapitals FTPs Gateway, afsnit 7.3 Statusfiler og fejllister og Bilag 2: Oversigt over statusfiler og fejllister i out-mappen.
Ved filindberetning via TastSelv Erhverv fremsender Skattestyrelsen inden for ca. 14 dage en fejlliste i papirform, der angiver hvilke oplysninger, der er fejl i.
Fejllistens leveringsadresse er afhængig af den adresse, der er anført i filens startindivid nr. 0001. Adressen i linje 0001 SKAL være relateret til indsender (brugernummeret).
Såfremt indsender er et bureau, skal bureauet videresende de fejllister, som bureauet ikke skal rette, til den indberetningspligtige til fejlrettelse og genindberetning.
Se Skematisk oversigt over kvitteringslister og fejllister under Bilag 3.
Liste over fejlnumre kan I finde under Hjælpelister i Årsbrev 2023.