Konstateres der fejl i de indberettede oplysninger, vil de fejlbehæftede indberetninger ikke blive registreret, men udskrevet på en fejlliste.
Ved indberetning via FTPS Gateway sender vi fejllisterne til gatewayens outfolder, og I skal selv hente dem. Statusfilerne ligger i outfolder i 30 dage, hvorefter de automatisk slettes.
Vedrørende Kvitterings- og fejllister på FTPs Gateway henvises Der henvises til Teknisk vejledning til eKapitals FTPs Gateway, afsnit 7.3 Statusfiler og fejllister og Bilag 2: Oversigt over statusfiler og fejllister i out-mappen.
Ved filindberetning via TastSelv Erhverv fremsender Skattestyrelsen inden for ca. 14 dage en fejlliste i papirform, der angiver hvilke oplysninger, der er fejl i.
Liste over fejlnumre kan I finde under Hjælpelister i Årsbrev 2023.
Fejllistens leveringsadresse er afhængig af den adresse, der er anført i filens startindivid nr. 0001. Adressen i linje 0001 SKAL være relateret til indsender (brugernummeret). Såfremt indsender er et bureau, skal bureauet videresende de fejllister, som bureauet ikke skal rette, til den indberetningspligtige til fejlrettelse og genindberetning.
Ved enkeltindberetning via TastSelv Erhverv eller SF-tele (TS-tele) foregår indgangstesten i forbindelsen med indberetningen og kan derfor ikke udløse en fejlliste.
Se Skematisk oversigt over kvitteringslister og fejllister under Bilag 3.