Kvittering
Vi sender altid en kvittering for jeres indberetning i fysisk form pr. post inden for ca. 14 dage.
Kvitteringen bliver sendt til den, der efter reglerne er indberetningspligtig. Kvitteringen bliver sendt til den adresse, som den indberetningspligtige er registreret med i Erhvervsstyrelsen. Kvitteringen indeholder oplysninger om antal indberetninger og beløb pr. skattekode på både godkendte og afviste indberetninger.
Fejllister
Hvis der er afviste indberetninger, bliver der sendt fejllister i fysisk form pr. post inden for ca. 14 dage.
Der bliver sendt én side pr. indberetning, der er afvist. Indsendte data vedrørende den afviste indberetning fremgår af fejllisten, og det vil fremgå, hvilke fejl indberetningen er afvist med.
Fejlkoder skal rettes med en rettekode (gælder ikke pensionsstatistik), se afsnit 4.3.7. om rettekoder.
Find aktuel liste over fejl- og advisnumre med forklaring i Årsbrev under Øvrige hjælpelister til brug for indberetning.
Fejllister bliver sendt til den adresse, der er oplyst i filens startindivid nr. 0001. Hvis en indsender har flere adresser og fejllisten skal sendes til en anden adresse under brugernummeret, må denne adresse indsættes i startindivid 0001 (adressen i startindivid 0001 skal være relateret til indsenders brugernummer).
Er indsender et bureau, som ikke kan eller skal rette fejllisterne, er det bureauet, som er ansvarlig for at videresende fejllisterne til den indberetningspligtige til brug for fejlrettelser og genindberetning.
Pensionsstatistik
Bemærk, at ved indberetning til pensionsstatistik, skal I ikke indsende korrektioner. Hvis der er fejl i en del af en indsendt fil, skal I rette fejlene i filen og indsende hele filen inklusive rettelser igen.