Udvekslingen af data mellem indberetter og Skattestyrelsen sker efter et bestemt mønster, enten ved enkelt- eller masseindlevering. Skattestyrelsen kvitterer altid for modtagelse af data, og det vil fremgå, om der er indberetninger med fejl (afviste), og om der er indberetninger, der er godkendt med advis.
Er der afviste indberetninger (indberetninger med fejl), skal I genindberette. Læs mere i afsnit 1.6.
Hvis der er indberetninger med advis (GodkendtKontoAdvis), bør I gennemgå disse. Der kan være oplysninger, som er vigtige at være opmærksom på, og som måske skal undersøges nærmere.
Enkeltindlevering
Definition: én XML-fil indleveret via Webservice (REST API).
Ved indberetning i TastSelv Erhverv Enkeltindberetning dannes XML-filen automatisk bagved.
Kvittering kan søges frem i TastSelv Erhverv. Læs mere i Teknisk vejledning Rente, afsnit 6.2.
Masseindlevering
Definition: én eller flere XML-filer indleveret i en zip komprimeret fil via TastSelv Erhverv filoverførsel, Webservice (REST API) eller FTPs Gateway.
Læs mere detaljeret om kvittering og svarfiler i Teknisk vejledning Rente, afsnit 5.