Felter under kontodetaljer:
PensionPoliceNummer (Kontonummer/policenummer)
Feltet skal I udfylde med det kontonummer, policenummer eller anden form for nummerering, som I har oprettet kontoen eller ordningen på. For § 53 A ordninger skal PensionPoliceNummer helst følge kontoen/ordningen, også hvis I overfører ordningen til et andet IT-system. Det er for at kunne administrere modregningen af negativt afkast på den enkelte ordning. Hvis det ikke er muligt ved fx omlægning af IT-systemer, fusioner mv., skal I sikre jer, at jeres kunder har dokumentation for, at der fortsat er tale om samme ordning, så de kan få fremført evt. kildeartsbegrænset negativt afkast til modregning i ordningen med det nye kontonummer/policenummer.
Vi fraråder jer at anvende cpr-nr. som PensionPoliceNummer, da det medfører en risiko for overtrædelse af GDPR-reglerne.
Kontonummer/policenummer er et kommunikationsfelt, som bruges på TastSelv Skatteoplysninger.
Det er vigtigt ikke at ændre kontonummer/policenummer for et givent KontoID i året. Er der behov for at ændre kontonummer/policenummer for den pågældende konto, bør det først ske ved årsskifte. Se også afsnit 0.2 Særlige situationer
KontoStartDato
Feltet udfyldes med dato for kontoens eller ordningens oprettelse.
På gamle konti eller ordninger kan der være usikkerhed om startdatoen.
Er dato for kontoens oprettelse ukendt, brug 1900-01-01.
Så ved vi, at der er tale om en ukendt dato.
KontoOphørsDato
Feltet udfyldes med den dato, hvor kontoen eller ordningen blev gjort op, og indestående eller kapitalværdien skal være nul.