I skal kontrollere, de svar I modtager fra Skattestyrelsen.

I skal selv hente jeres svar/svarfiler. Svarfilerne får I via den kanal, som I benytter til at foretage indberetningerne.

I kan altid finde jeres svar/svarfiler på TastSelv Erhverv rente ved at klikke på tidligere indberetninger, uanset hvilken kanal I har benyttet til at foretage indberetningerne. I kan se en samlet rapport over alle jeres indberetninger i funktionen Tidligere indberetninger rapport i TastSelv Erhverv rente

Når I enkeltindberetter, vil I se svaret på den enkelte indberetning når I klikker Indberet. I kan se en samlet rapport over alle jeres enkeltindberetninger i funktionen Tidligere indberetninger rapport i TastSelv Erhverv rente.

I svar/svarfilerne samt den samlede rapport, vil det fremgå om der er afviste indberetninger.

I har pligt til at genindberette afviste indberetninger efter skatteindberetningslovens § 54, stk. 6.

Skattestyrelsen har fastsat fristen for genindberetning af afviste data til senest 14 dage efter, at I har modtaget kvittering (behandlingsrapport) for indberetningen fra Skattestyrelsen. Det gælder også for enkeltindberetning, der er indberettet med fejl.

Læs mere om genindberetning i den tekniske vejledning afsnittene 7 og 7.1.

Find detaljeret beskrivelse af fejl- og advisnumre i på skat.dk/rente, under bjælken Fejl- og advislister.