Det er den, som organisationscertifikatet er udstedt til, der skal oprette og vedligeholde adgangen til webservicene. Udviklings- og Forenklingsstyrelsen i Skatteforvaltningen har ikke mulighed for at gøre det.

Start på skat.dk/tastselverhverv.

Vælg Log på med MitID.

Du skal have rettigheden "Administrator skatter og afgifter" i MitID erhverv Rettighedsadministration. For at kunne gøre dette skal du være rettighedsadministrator i MitID Erhverv.

Se vejledningen under afsnittet "Gør en medarbejder til TastSelv Erhverv-administrator" på: Medarbejderadgang til virksomhedens TastSelv Erhverv - skat.dk (nederst på siden).

Vælg Log på med "Bruger-ID".

Vælg CVR-nr. hvis der er mere end et nummer.

  Vælg "Indberet til eIndkomst" i tekstboksen - eller vælg fanen "Ansatte".

Vælg "Opret aftale om adgang via servicegrænseflade".

Menuen bliver vist, når der logges på med et MitID, som har rettigheden "Administrator skatter og afgifter" i MitID erhverv Rettighedsadministration, og der er oprettet registreringsforhold som databehandler i Erhvervssystemet.

Er der kun rettigheden "Autoriser medarbejdere til TastSelv applikationer" er LRA ikke oprettet med det rigtige RID-nummer. Der skal oprettes en ny under "Autoriser medarbejdere…..".

Opret en ny aftale via UI. Bemærk at UI-nr. ikke kan slettes, hvis der skrives forkert. Kopier UI-nr. fra certifikatet og sæt det ind i feltet.

 

Afkryds de ønskede webservices.

Vælg "Godkend".

eIndkomst sørger for, at aftalen bliver oprettet i Erhvervssystemet. Erhvervssystemet har regler for hvilke oplysninger abonnenten har adgang til samt oplysning om aftale (registreringsforhold) om abonnement på oplysninger.