Abonnementsaftalen angiver lovgrundlag og specificerer de indkomstoplysninger, der er aftalt adgang til. Abonnementsaftalen skal også anvendes af abonnentens databehandler ved udvikling af it-løsningen.

Ved oprettelse/ændring af en abonnementsaftale, kan eIndkomst foretage oprettelsen/ændringen den 1. tirsdag i måneden efter aftale med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen i Skatteforvaltningen.

Aftalen kan indgås på en af følgende måder:

1) Abonnentens CVR-nr. er det samme som databehandlerens CVR-nr.

2) Abonnentens CVR-nr. er forskellig fra databehandlerens CVR-nr.

Databehandlerens organisationscertifikat skal anvendes og derfor skal abonnenten autorisere databehandleren som 'revisor' i TastSelv Erhverv.

3) Abonnentens SE-nr. er en administrativ enhed under databehandlerens CVR-nr.

4) Abonnentens SE-nr. er ikke en administrativ enhed under databehandlerens CVR-nr.

Databehandlerens organisationscertifikat skal anvendes og derfor skal abonnenten autorisere databehandleren som 'revisor' i TastSelv Erhverv.

I aftalen bedes I skrive CVR-nr. for abonnenten eller SE-nr., hvis aftalen indgås på SE-nr.

Derudover bedes I skrive CVR-nr. for databehandleren.