Der er mange ting at holde styr på, når man har kastet sig ud i drømmen som iværksætter – både det kreative og det praktiske, som skat. Hvordan skal man bogføre? Hvilke fradrag har man? Hvordan skal et skatteregnskab egentlig se ud? Og hvordan betaler man momsen? Få svar på disse og flere andre spørgsmål, når SKAT afholder informationsmødet ”Regnskab og fradrag – hvad gør jeg?” i Esbjerg.
Informationsmødet afholdes den 16. marts kl. 17.00 i Esbjerg Erhvervsudvikling, Niels Bohrs Vej 6, 6700 Esbjerg. Kurserne er gratis og kræver blot din tilmelding senest 12. marts via SKATs hjemmeside.
- Vi ved, at der er mange ting, som nye virksomheder skal forholde sig til, når de lige er startet. Derfor vil vi gerne gøre det nemmere for dem at have styr på deres regnskaber og skat, forklarer underdirektør i SKAT, Johnny Schaadt Hansen. Udover vores planlagte oplæg giver vi også altid deltagerne mulighed for at stille konkrete spørgsmål til lige præcis den situation, de og deres virksomhed er i. Min fornemmelse er, at vi inden for de to timer, som mødet varer, kommer godt rundt om det meste, og at deltagerne tager en masse brugbar viden med hjem, siger Johnny Schaadt Hansen.
Hvert år starter ca. 30.000 nye virksomheder op. Ud over informationsmødet er der også hjælp at hente på SKATs hjemmeside, hvor nye virksomheder kan læse om nogle af de første praktiske trin, man skal huske, når man starter egen virksomhed.
Større overskud til at drive virksomhed
Erfaringer fra SKATs informationsmøder for nystartede virksomheder viser, at nye virksomheder, der har deltaget på møderne, får en viden, der gør, at de bedre husker at indberette moms til tiden.
- Det kan forhåbentlig være en hjælp til, at nye virksomheder lettere får styr på administrationen og får større overskud til at drive og udvikle deres virksomhed, siger Johnny Schaadt Hansen.
Læs mere på skat.dk/kursus om de informationsmøder og webinarer, som SKAT afholder.
Yderligere oplysninger: Journalister, tlf.: 7237 0900