Der er mange ting at holde styr på, når man har kastet sig ud i drømmen om egen virksomhed - både det kreative og det praktiske, som skat. Hvordan skal man bogføre? Hvilke fradrag har man? Hvordan skal et skatteregnskab egentligt se ud? Og hvordan betaler man momsen? Få svar på disse og mange andre spørgsmål, når SKAT afholder informationsmødet ”Ny virksomhed - hvordan gør jeg?”
Informationsmødet afholdes i SKAT Odense, Lerchesgade 35, 5000 Odense, den 11. september kl. 15. Det er gratis og der er tilmelding på SKATs hjemmeside helt frem til selve dagen for mødet.
- Vi ved, at der er mange ting, som nye virksomheder skal forholde sig til, når de lige er startet. Derfor vil vi gerne gøre det nemmere for dem at have styr på deres regnskaber og skat. Udover vores planlagte oplæg giver vi også altid deltagerne mulighed for at stille konkrete spørgsmål til lige præcis den situation, de og deres virksomhed er i. Min fornemmelse er, at vi inden for de to timer, som mødet varer, kommer godt rundt om det meste, og at deltagerne tager en masse brugbar viden med hjem, siger underdirektør i SKAT Johnny Schaadt Hansen.
Hvert år starter ca. 30.000 nye virksomheder op. Ud over informationsmødet er der også hjælp at hente på SKATs hjemmeside, hvor nye virksomheder kan læse om nogle af de første praktiske trin, man skal huske, når man starter egen virksomhed.
Større overskud til at drive virksomhed
Erfaringer fra SKATs informationsmøder for nystartede virksomheder viser, at nye virksomheder, der har deltaget på møderne, får en viden, der gør, at de bedre husker at indberette moms til tiden.
- Det kan forhåbentlig være en hjælp til, at nye virksomheder lettere får styr på administrationen og får større overskud til at drive og udvikle deres virksomhed, siger Johnny Schaadt Hansen.
Læs mere på skat.dk/kursus om de informationsmøder og webinarer, som SKAT afholder.
Yderligere oplysninger: Journalister, tlf.: 7237 0900; Virksomheder, tlf.: 7222 1818