Generelt
Korrektioner til tidligere indberettede og godkendte oplysninger kan foretages fra 1. januar 2016 til uge 44 i år 2 efter indkomståret. D.v.s. at efter uge 44 i år 2 efter indkomståret, skal eventuelle rettelser m.v. manuelt behandles efter aftale med Skattestyrelsen.
Er der tale om omfattende korrektioner (fx efterfølgende konstaterede generelle fejl), kontaktes Center for eKapital.
Proceduren
Proceduren for korrektion af en tidligere godkendt indberetning er, at
- den tidligere indberetning nulstilles. Dette gøres ved fornyet total indberetning med samme indhold, men med modsat fortegn i de beløb, der oprindeligt er indberettet,
- der sammen hermed indsendes en ny total indberetning med de rigtige oplysninger, og
- der i begge indberetninger indsættes rettekode "1".
Korrektionsindberetning foretages efter samme retningslinier som gælder for indberetning i almindelighed og indsendes til Skattestyrelsen efter de angivne retningslinier for indberetningsmedie (maskinelt eller manuelt).