Indberetning af ændringer til tidligere indberetninger

Det kan være nødvendigt at lave ændringer til tidligere indberettede og godkendte anpartsoplysninger.

Der kan typisk være tale om korrektion af et for lille eller for stort indberettet beløb. Der kan også være tale om rettelser vedrørende forkert personnummer, virksomhedsartskode, anskaffelseskode/dato eller anden fejlagtig oplysning.

Korrektion af indberettede beløb sker normalt ved, at der korrigeres med den positive eller negative forskel mellem det tidligere indberettede beløb og det korrekte beløb (difference indberetning). Alle forkerte beløb korrigeres på samme blanket. I beløbsfelter, der ikke skal korrigeres, angives 0 (nul).

Ændringsindberetningen indsendes med samme identifikations oplysninger m.m. som den oprindelige indberetning (cpr- eller cvr-/se-nr., ejerstatus, anskaffelseskode/dato, antal andele m.m.).

Rettekoden indberettes med 1 (ændring til tidligere indberetning).

Indberetning af ændringer til tidligere godkendte og registrerede indberetninger foretages på følgende måde:

Maskinelt læsbart medie (CD-rom/USB-stik), regneark eller blanketter (samme blanket som ved almindelig indberetning).