Udfyldte blanketter sendes til:

Skattestyrelsen
eKapital
Nykøbingvej 76
Bygning 45
4990 Sakskøbing 

Regneark/blanketter kan også sendes elektronisk via TastSelv Erhverv (log ind), vælg kontakt, send besked til Skattestyrelsen, emne Ekapital. Regneark sendes krypteret.

Regnskab/skattebilag sendes til Anpartskontrollen anpa@sktst.dk

Fælles skatteregnskab 

Det fælles skatteregnskab udarbejdes efter skattelovgivningens almindelige regler, dog med følgende faste opgørelsesprincipper:

  • Regnskabet udfærdiges for kalenderåret. Ligningsrådet kan dog dispensere herfra.
  • Renteindtægter og renteudgifter skal fordeles over den periode, renterne vedrører.  
  • Virksomheden kan efter gældende regler vælge afskrivnings- og nedskrivningssats, men satsen skal være fælles for ejerne.

Det fælles skatteregnskab opgøres for hver enkelt virksomhed/selskab for sig.

Principper vedrørende indberetning

Såfremt virksomheden har fået dispensation til at anvende andet regnskabsår end kalenderåret, skal indberetningen af det fælles skatteregnskab og oplysningen om anpartshaverens andel reguleres for til- og afgang af afskrivningsberettigede aktiver i perioden fra regnskabsårets afslutning til 31. december.

Dette gælder også for virksomheder, der er etableret før 12. maj 1989, selvom besiddelse af anparter i flere selskaber fra før 12. maj 1989 anses som en virksomhed i relation til afskrivninger.

For hver enkelt anpartshaver indberettes den forholdsmæssige andel af det opgjorte resultat.

Der skal indberettes standard oplysninger om andel m.v. for samtlige anpartshavere - altså også for de ejere, som på grund af et afvigende afskrivningsgrundlag afskriver forskelligt fra de øvrige ejere. De anpartshavere, som ikke kan anvende de indberettede oplysninger om afskrivningsgrundlag og afskrivningssatser, skal selv korrigere ved udfyldelse af selvangivelsen.