I menulinjen vælges: Lønmodtager - Skattekort. Bestilling af skattekort og indsendelse af ansættelsesoplysninger er samme indberetning. I vejledningen herunder bruger vi benævnelsen "bestilling af skattekort", som så også dækker indsendelse af ansættelsesoplysninger. 

1.

Tast se-nr. på den arbejdsgiver du skal indberette for - tryk på ENTER/TAB (findes arbejdsgiveren ikke i programmet i forvejen oprettes den automatisk)  

2.

Tast cpr-nr. for den der skal bestilles skattekort for - tryk på ENTER/TAB.

Findes personen ikke i systemet i forvejen, fremkommer dialogboksen til højre. Ønsker du at indberette navn, adresse mv. på personen,  vælger du "Ja", ellers "Nej"

Du skal altid indberette yderligere oplysninger når:

  • Personen er uden cpr-nr., eller hvor cpr-nr. ikke kendes.
  • Personen er bosiddende i udlandet - også selvom personen har dansk cpr-nr.

3.

Vælges "Nej" fortsætter programmet til felterne vedr. skattekort.

 

4.

Vælges "Ja" fortsætter programmet til felterne med yderligere oplysninger.

 

5.

Indtast yderligere oplysninger og klik på "Gem" og programmet fortsætter til felterne vedr. skattekort.

 

6.

Udfyld felterne vedr. skattekort og klik på "Gem".

Fratrædelsesdato skal kun udfyldes når personen fratræder.

Genrekvisition skal kun udfyldes, hvis du ønsker at få en ny udgave af det skattekort, der allerede er modtaget, eller hvis skattekortabonnementet pga fejl skal opdateres.