Årsager, der genererer nye eSkattekort til abonnenten
- Der er indsendt nye eller ændrede ansættelsesoplysninger på et ansættelsesforhold, eller der er indsendt en genrekvisition.
- Ændret/ny forskudsregistrering.
- Ændring i lønindeholdelse.
- Der er sket automatisk nedskrivning af restbeløb på frikort.
- eIndkomst har ændret et abonnement fra hovedkort til bikort - bruges ved SU-modtagere og folkepensionister
Normalt vil en virksomhed få en mail, der fortæller, når der er eSkattekort klar til afhentning. I mailen fremgår fødselsdato og medarbejdernummer på de personer, som de nye eSkattekort vedrører. Mailen sendes til den mailadresse, der findes i TastSelv Erhverv. Det er dog muligt i eIndkomst at angive en alternativ mailadresse, eller at fravælge mail, når der er nye eSkattekort til afhentning. Når mail fravælges, skal abonnenten selv tjekke, om der er nye eSkattekort til afhentning før lønkørsler foretages. Den nævnte alternative mailadresse eller fravalg af mail angives i eIndkomst-menuen "Kommunikationsindstillinger og LetLøn tilmelding", under "2. Supplerende indstillinger".