Det er muligt at tilpasse opsætningen af indberetningsbillederne for hver enkelt arbejdsgiver, så de kun indeholder de felter, der er behov for. Man kan også indtaste standardværdier, så det ikke er nødvendigt at indtaste de samme oplysninger på alle indberetninger.

I menulinjen vælges: Arbejdsgiver - Default/Fravalg

eIndkomst Default

eIndkomst Default2

 

  1. Tast se-nr. eller vælg i listen den virksomhed, du ønsker at ændre opsætningen for.
  2. Skal nogle af felterne i indberetningsbilledet ikke bruges, skal du klikke på "fluebenet" ud for det felt, der ikke skal bruges, således at fluebenet fjernes.
    1. Fluebenet i følgende felter må ikke fjernes, da disse felter er obligatoriske:
      1. Lønperiode start og slut
      2. Udbetalingsdato
      3. Løn Forud/Bagud
      4. Indkomsttype
    2. Når fluebenene er fjernet i de felter, der ikke skal bruges, klikker du på "Gem". Vær opmærksom på, at de fravalgte felter ikke fjernes fra indberetningsbilledet. De kan blot ikke udfyldes.
  3. Skal nogle felter have den samme værdi, hver gang der indberettes, skal du taste værdien i felterne og klikke på "Gem".

Programmet vil efter klik på "Gem" huske dine til- og fravalg og indtastede standardværdier, så indberetning af lønoplysninger bliver nemmere fremover.