Dato for udgivelse | 12 feb 2007 13:21 |
Resumé | SKATs indsatsplan for 2007 tager for alvor hul på SKATs nye filosofi: Bedre service og forståelig vejledning, samt en mere målrettet kontrol skal hjælpe os på vej til at blive verdens førende skatteforvaltning. |
SKATs erfaringer igennem de sidste år har vist, at flertallet af borgere og virksomheder ønsker at selvangive og betale deres skat til tiden. Dette flertal vil vi gerne hjælpe ved fremover at yde endnu bedre service og vejledning.
- Vores filosofi er, at den mest effektive vej til mere rigtig skattebetaling i Danmark er ved at få stadigt flere skattekroner ind ad fordøren. Derfor vil vi gøre endnu mere ud af at informere og servicere vores kunder, siger direktør for indsats Steffen Normann Hansen.
Samtidig vil vi koncentrere vores kontrol om de virksomheder og borgere, som ikke er interesserede i at yde deres bidrag til velfærdssamfundet.
- Vores nye indsatsstrategi betyder, at når skatteyderne fremover vil opleve mere service og vejledning fra SKAT, så vil de mange gode skatteydere samtidig opleve at grebet om de få snydere konsekvent strammes. Der er ingen tvivl om, at det også er motiverende for skattebetalingen at vide, at også naboen og den konkurrerende virksomhed yder deres del til vores velfærdssamfund. Derfor kan man godt regne med, at hammeren falder , når vi opdager snyd, advarer Steffen Normann Hansen.
I SKATs indsatsplan 2007 kan du blandt andet læse om, hvilke indsatsområder, vi har i år.
Yderligere oplysninger: SKATs pressetelefon 72 37 09 00