Dato for udgivelse | 26 Jun 2015 14:54 |
Resumé | Ombudsmanden modtog den 13. maj SKATs redegørelse om procedurer og sagsbehandlingstid i tilfælde, hvor SKATs vurdering i et område er underkendt af en administrativ klageinstans (de såkaldte niveausager). I sit svar på redegørelsen fremgår det, at ombudsmanden på det foreliggende grundlag ikke vil foretage sig yderligere i sagen. |
Folketingets Ombudsmand har den 1. april 2015 rettet henvendelse til Skatteministeriet og anmodet om en redegørelse om SKATs almindelige sagsbehandlingstid i de såkaldte niveausager. Redegørelsen fra SKAT blev sendt til ombudsmanden den 13. maj 2015.
Ombudsmanden har i dag sendt sit svar til Skatteministeriet. I svaret fremgår det, at ombudsmanden på det foreliggende grundlag ikke vil foretage sig yderligere.
Boligejerne skal have tillid til, at deres sager bliver behandlet ordentligt, og SKATs direktør Jesper Rønnow noterer sig, at ombudsmanden ikke vil foretage sig yderligere.
- Vi har naturligvis taget henvendelsen fra ombudsmanden meget alvorligt og har redegjort grundigt for sagen. Derfor er jeg tilfreds med, at ombudsmanden på det foreliggende grundlag ikke vil foretage sig yderligere. Vi arbejder nu videre med at få afsluttet de resterende ophobede niveausager inden årets udgang. Når arbejdet er afsluttet, vil vi selvfølgelig orientere ombudsmanden, siger direktør i SKAT, Jesper Rønnow.
Se SKATs redegørelse
Se ombudsmandens svar
Yderligere oplysninger:
Journalister: tlf. 7237 0900;
Borgere og virksomheder: tlf. 7222 1818