Dato for udgivelse
6. januar 2010
Resumé

SKAT har igen målt kundernes tilfredshed ved landets nummerpladeekspeditioner. Som ved sidste måling er der glade og tilfredse kunder over hele landet.


SKAT overtog nummerpladeekspeditionen fra politiet den 1. januar 2008. I 2008 blev kundetilfredsheden målt to gange, og første gang blev resultatet opgjort til 4,31 (uge 10).

I 2009 er der gennemført en enkelt kundetilfredshedsundersøgelse i uge 40. Mere end 6000 kunder svarede på det uddelte spørgeskema, og resultatet er opgjort til 4,51.

Ved undersøgelsen blev der stillet fire spørgsmål. Resultaterne fordeler sig således:

Spørgsmål

Uge 10/2008

Uge 40/2008

Uge 40/2009

Generel tilfredshed med den modtagne service

4,34

4,59

4,57

Faglig og korrekt ekspedition

4,43

4,60

4,63

Medarbejderne virker venlige og imødekommende

4,57

4,72

4,71

Acceptabel ventetid

3,90

4,28

4,13

I alt

4,31

4,55

4,51

- Vi er stolte af, at det endnu en gang er lykkedes at opnå en så høj tilfredshed i kundeundersøgelsen for nummerpladeekspeditionerne. Det viser, at vi nu har den erfaring på området, som er nødvendig, og at vi véd, hvad kunderne efterspørger, siger kontorchef Bjarne Larsen, SKAT, der fortsætter:

- Tilfredsheden med ventetiden er faldet en smule, men den er stadig helt acceptabel. Det mindre fald kan skyldes, at mange kommer midt på dagen i deres frokostpause, og det sker samtidig med, at ekspeditionsmedarbejderne på skift holder pause. Så vi opfordrer normalt kunderne til at komme tidligt på dagen, hvor ventetiden er kortest.

Kunderne har fået mulighed for at komme med forbedringsforslag, og disse vil nu blive behandlet i SKAT med henblik på at gøre servicen endnu bedre.

Læs mere om Kundetilfredshedsmålingen her.

Yderligere oplysninger: Journalister: 7237 0900; borgere og virksomheder: 7222 1818.