Vejledningen er opdateret og ændret som følger:
Version 1.1
Afsnit 0.1 Status på udviklingen af indberetningssystemet I afsnit 0.1 finder I nye oplysninger om, hvornår I kan starte validering af data.
Afsnit 1.3.1 Sådan bliver I registreret for indberetningspligten Så er der åbnet op for, at I kan blive registreret for indberetningspligten. Se hvordan i afsnit 1.3.1.
Afsnit 1.4.1 Andelshaverens cvr/se-nr. er ophørt Det er præciseret i afsnit 1.4.1, at I skal indberette om cpr-nr. på den person I udbetaler udlodningen til, når en andelshavers virksomhed er ophørt og cvr/se-nr. dermed er afmeldt i Erhvervsstyrelsen.
Afsnit 4.3.6 I har ikke cpr-nr. på andelshaveren Læs i afsnit 4.3.6 om hvordan I skal indberette om en udlodning, der er foretaget til en person, som I mangler cpr-nr. på.
Afsnit 3.3 Husk at bestille certifikater Nyt afsnit 3.3 om certifikater. Hvordan I bestiller certifikater og hvordan I får certifikaterne registreret i TastSelv Erhverv.
Afsnit 3.4 Giv rettigheder til medarbejder eller virksomheden I afsnit 3.4 finder I oplysninger om, at I skal tildele rettigheder i TastSelv Erhverv.
Afsnit 3.5 Hvis I vil bruge dataleverandør/bureau I afsnit 3.5 kan I finde oplysninger om, hvordan I giver et bureau adgang til at indberette på vegne af jer.
Afsnit 10, bilag 4 Guide til jer der vil indberette via et bureau I bilag 4, afsnit 5 finder I en guide til, hvordan I og bureauet bliver sat op til at bureauet kan indberette på jeres vegne. |