Ved filoverførsel via FTPs Gateway behandler vi data i en maskinel "indgangstest", så eventuelle fejl og mangler i de indberettede oplysninger konstateres inden vi læser data ind i vores systemer.
Kvittering
Kvitterings- og fejllister fra FTPs Gateway kommer som statusfiler og fejllister i FTP outfolder (uddata mappen), hvor I selv skal hente dem. Statusfiler og fejllister ligger i outfolder i 30 dage, hvorefter de slettes.
Kvittering for indberetning uden fejl kommer i form af en fejlliste med fejlnummer 599, som betyder ingen fejl.
I modtager senere en kvittering i fysisk form pr. post.
Kvitteringen indeholder oplysninger om antal indberetninger og beløb på både godkendte og afviste indberetninger.
Læs mere om statusfiler og fejllister i Teknisk vejledning til eKapitals FTPs Gateway.
Fejllister
Meddelelse om fejl i indberetningen kommer i form af fejllister med fejlnumre.
Ved indberetning via FTPs Gateway sendes fejllisterne til gatewayens outfolder, og I skal selv hente dem der. Fejllisterne ligger i outfolder i 30 dage, hvorefter de slettes.
Fejllisterne kan hentes 2-4 dage efter Skattestyrelsen kørsel.
Fejlnumre forskellig fra fejlnummer 599 (ingen fejl) skal rettes. Find aktuel liste over fejl- og advisnumre i Årsbrev under Øvrige hjælpelister til brug for indberetning, vælg Fejlnummeroversigt og i afsnit 10, bilag 5.
Læs om fejlliste individ i afsnit 6.4 og find aktuelt fejllisteindivid i afsnit 10, bilag 4.
►Fejllister når et bureau indsender på vegne af den indberetningspligtige◄
►Vær opmærksom på, hvordan I modtager fejllister på indberetninger, som er afvist af Skattestyrelsen, fra netop det bureau I anvender.
Som indberetningspligtig er det jeres ansvar at sikre, at fejllister på afviste indberetninger bliver videresendt til jer, til brug for fejlrettelse og genindberetning.◄