Tilbagemelding i form af et advis, betyder at indberetningen er godkendt hos Skattestyrelsen, men opmærksomheden henledes på de forhold i kunderegistreringen, der skal rettes fremadrettet.

Ved indberetning via FTPs Gateway udsendes der advis i følgende situationer:

Virksomheder ophørt i indkomståret (advis 801)
Ligger ophørsdatoen i samme år, som det kalenderår, der indberettes om, udskrives der et advis til indberetteren om, at cvr-nr. eller se-nr. er ophørt i kalenderåret.

Depotkode REV og FRI på en person (advis 802)
Ved indberetning på en person, hvor der er brugt depotkode REV eller FRI, opfordrer vi jer til at gå depotregistreringen igennem for at sikre, at depoterne er korrekt klassificeret.

Ved indberetning med tintypekode 3 (advis 803)
Indberetningen er foretaget på en person, hvor der mangler oplysninger om korrekt identifikation.
Den indberetningspligtige forventes at fortsætte med at søge de manglende oplysninger indhentet, og mindst én gang om året.

►Ikke korrekt indberettet udlodders se-nr. (advis 806)
Der er foretaget indberetning på et ikke numerisk cvr-nr. eller se-nr. vedrørende det investeringsinstitut hvor provisionen stammer fra (felt 17). Det er kun indberetninger af danske papirer som får advis 806. Se fejlnummeroversigten i afsnit 10, bilag 5.

Se aktuel liste over fejl- og advisnumre i Årsbrev under Øvrige hjælpelister til brug for indberetning, vælg Fejlnummeroversigt og i afsnit 10, bilag 5.

Se afsnit 7 for korrektion af tidligere indberettede og godkendte indberetninger.