I skal kontrollere, de svar I modtager fra Skattestyrelsen.
I skal selv hente jeres svar/svarfiler. Svarfilerne får I via den kanal, som I benytter til at foretage indberetningerne.
Uanset hvilken kanal I har benyttet til at foretage indberetning, kan I altid finde jeres svar/svarfiler på skat.dk/tastselverhverv, vælg Øvrige indberetninger → Rente → Tidligere indberetninger. Her kan I også se en samlet rapport over alle jeres indberetninger, vælg Rapport.
Når I enkeltindberetter, vil I se svaret på den enkelte indberetning, når I klikker Indberet.
I svar/svarfilerne samt den samlede rapport, vil det fremgå, om der er afviste indberetninger (indberetninger med fejl).
I har pligt til at genindberette afviste indberetninger. Se skatteindberetningslovens § 54, stk. 6.
Skattestyrelsen har fastsat fristen for genindberetning af afviste data til senest 14 dage efter, at I har modtaget kvittering (behandlingsrapport) for indberetningen fra Skattestyrelsen. Det gælder også for enkeltindberetning, der er indberettet med fejl.
Læs mere om genindberetning i Teknisk vejledning Rente afsnit 7 og afsnit 7.1.
Se detaljeret beskrivelse af fejl- og advisnumre på skat.dk/rente, vælg Fejl- og advislister.
Pligt til at rette fejlbehæftede data
Finder I selv fejl i en godkendt indberetning, skal I rette en sådan allerede foretagen indberetning straks efter fejlen er konstateret.