Udvekslingen af data mellem indberetter og Skattestyrelsen sker efter et bestemt mønster, enten ved enkelt- eller masseindlevering. Vi kvitterer altid for modtagelse af data.
Uanset hvilken indberetningskanal der er brugt, kan kvitteringen hentes i TastSelv Erhverv under Øvrige indberetninger - Finansielle oplysninger til FATCA - Oversigt over tidligere indberetninger. Der bliver ikke udsendt fysiske kvitteringer.
Særligt omkring validering af indberetningen
Alle indberetninger til FATCA behandles efterfølgende i en maskinel "indgangstest", hvor data valideres i to flows - et i forhold til Skattestyrelsen, og et i forhold til IRS.
En indberetning (hele filen) afvises fuldt ud, hvis valideringen viser blot én fejl. Det betyder, at en afvist indberetning (hele filen) skal følges op ved genindberetning af samtlige data som ordinær indberetning. Ved genindberetning skal filnavne og MessageRefId ændres. DocRefId må genbruges (men det er ikke et krav). Dette princip afviger i forhold til den øvrige modernisering af eKapitals systemer.