Forud for at tilgå den manuelle indberetningsløsning skal I installere jeres virksomhedscertifikat. Læs mere om dette i Bilag 7 - Vejledning til installation af certifikat.
Når den manuelle indberetningsløsning tilgås, skal I vælge det installerede virksomhedscertifikat, når browseren beder om det, sådan at systemet kan identificere jer.
For at indberette skal I derfra gøre følgende:
1. Trykke på hovedknappen "Indberet".
2. Vælge den gældende type af aktiver, der udbydes på platformen.
3. Skrive det gældende indkomstår.
4. Uploade den relevante csv-fil.
5. Trykke på hovedknappen "Næste".
6. Afvente at filen valideres.
7. Evt. ved fejl:
a. Manuelt rette de identificerede fejl i filen.
b. Genuploade den rettede fil.
c. Re-validere via hovedknappen "Næste".
d. Afvent re-validering.
8. Trykke på hovedknappen "Godkend".
En illustreret gennemgang af den manuelle indberetningsløsning kan ses i bilag 1 - "Visuel gennemgang af den manuelle indberetningsløsning".