Det kan forekomme, at en kunde bliver anset som en forretningsforbindelse i forbindelse med køb af væddemål i det landbaserede udbud. Dette vil ske, hvis kunden har et loyalitetskort hos den udbyder, der udbyder væddemål i den konkrete spilbutik, hvor kunden køber sit væddemål. Ligeledes betragtes det som en forretningsforbindelse, hvis der er mulighed for, at kunden kan få overført sin gevinst til sin bankkonto. Et loyalitetskort eller en anden ordning, der muliggør overførsler til bankkonti, etableres kun, hvis forholdet må forventes at have en vis varighed. I disse tilfælde er der derfor krav om, at forhandleren iværksætter kundekendskabsprocedurer. Hvis der er mulighed for, at kunden kan få overført sin gevinst til sin bankkonto på baggrund af, at kunden har et loyalitetskort, er dette et risikomoment, som spiludbyderen skal tage højde for i risikovurderingen.

Se også

  • Afsnit J.A.8.7.5.4.1 om kravene til disse kundekendskabsprocedurer ved onlinespil.