Indhold
Dette afsnit beskriver, hvordan afgiften betales tilbage til storkunder.
Afsnittet indeholder:
- Tilbagebetaling af afgift for tinglysning i eTl
- Tilbagebetaling af afgiften for registrering i Luftfartøjsregistret.
Se også
- E.B.2.8. om, hvordan der ansøges om tilbagebetaling
- E.B.2.10 om storkundeordningen.
Tilbagebetaling af afgift for tinglysning i eTl
Ansøger virksomheden om tilbagebetaling af afgift for tinglysning i eTl, skal virksomheden sende en ansøgning om tilbagebetaling til ►Skatteforvaltningen◄ via ekspeditionen "Afgiftsgodtgørelse" i eTl.
Når virksomheden har ansøgt om tilbagebetaling af afgiften i eTl, bogfører virksomheden beløbet som "indgående afgift" i den afgiftsperiode (kalendermåned), hvori ansøgningen er sendt til ►Skatteforvaltningen◄ via eTl.
Virksomheden vil efterfølgende modtage en afgørelse fra ►Skatteforvaltningen◄ om tilbagebetalingen kan godkendes.
Tilbagebetaling af afgiften for registrering i Luftfartøjsregistret
Når afgiften er betalt for registrering af et papirbaseret dokument i Luftfartøjsregistret, søges afgiften tilbagebetalt ved at sende ansøgning og dokumenter til ►Skatteforvaltningen◄.
Når ansøgningen er sendt til ►Skatteforvaltningen◄, kan virksomheden bogføre beløbet som indgående afgift på månedsangivelsen, som indberettes via ►Skatteforvaltningens◄ TastSelv system.
Er betingelserne for tilbagebetaling opfyldt, sender ►Skatteforvaltningen◄ blanketten tilbage med påtegning om, at ansøgningen er godkendt.