Indhold

Dette afsnit beskriver, hvordan afgiften betales tilbage til storkunder.

Afsnittet indeholder:

  • Tilbagebetaling af afgift for tinglysning i eTl
  • Tilbagebetaling af afgiften for registrering i Luftfartøjsregistret.

Se også

  • E.B.2.8. om, hvordan der ansøges om tilbagebetaling
  • E.B.2.10 om storkundeordningen.

Tilbagebetaling af afgift for tinglysning i eTl

Ansøger virksomheden om tilbagebetaling af afgift for tinglysning i eTl, skal virksomheden sende en ansøgning om tilbagebetaling til ►Skatteforvaltningen◄ via ekspeditionen "Afgiftsgodtgørelse" i eTl.

Når virksomheden har ansøgt om tilbagebetaling af afgiften i eTl, bogfører virksomheden beløbet som "indgående afgift" i den afgiftsperiode (kalendermåned), hvori ansøgningen er sendt til ►Skatteforvaltningen◄ via eTl.

Virksomheden vil efterfølgende modtage en afgørelse fra ►Skatteforvaltningen◄ om tilbagebetalingen kan godkendes.

Tilbagebetaling af afgiften for registrering i Luftfartøjsregistret

Når afgiften er betalt for registrering af et papirbaseret dokument i Luftfartøjsregistret, søges afgiften tilbagebetalt ved at sende ansøgning og dokumenter til ►Skatteforvaltningen◄.

Når ansøgningen er sendt til ►Skatteforvaltningen◄, kan virksomheden bogføre beløbet som indgående afgift på månedsangivelsen, som indberettes via ►Skatteforvaltningens◄ TastSelv system.

Er betingelserne for tilbagebetaling opfyldt, sender ►Skatteforvaltningen◄ blanketten tilbage med påtegning om, at ansøgningen er godkendt.