I spilleloven er der en række krav til markedsføringen. Det betyder blandt andet at:
Markedsføringen af spil skal:
|
Markedsføringen af spil må ikke:
|
-
- fremstille gevinstchancen på en korrekt og balanceret måde, så der må ikke skabes et indtryk af, at gevinstchancen er større, end den i realiteten er
- fremstille spil som et underholdningstilbud.
|
- være målrettet børn og unge under 18 år, hverken i kommunikationsudformning eller medievalg
- ved brug af kendte personligheder i strid med sandheden antyde, at deltagelse i spil har bidraget til den kendtes succes
- have et indhold, der giver indtryk af, at deltagelse i spil fremmer en løsning på finansielle problemer eller giver spilleren social accept.
|
Se også
Se også:
- Afsnit J.A.5.1.4 Børn og unge under 18 år om forbuddet mod markedsføring af spil, som er målrettet børn og unge under 18 år.
- Afsnit J.A.5.1.1 Generelt om markedsføring af spil om de overordnede krav til markedsføring af spil i Danmark.
- Afsnit J.A.3.4.2 Fælles regler for onlinekasino, online væddemål og landbaserede væddemål om tilladelsesindehaveres brug af tilbud om bonus for deltagelse i spil.