Personer i lønindeholdelse får lagt en lønindeholdelsesprocent oveni A-skatteprocenten så den samlede trækprocent både indeholder træk for A-skat og træk for lønindeholdelse. Det vil ikke fremgå af eSkattekortet om en person er i lønindeholdelse og du skal som indkomstudbetaler altid indeholde med den anviste trækprocent.

Når du indberetter A-skat på en person, der har lønindeholdelse, vil eIndkomst fordele forholdsmæssige beløb til lønindeholdelse og A-skat på baggrund af de indberettede oplysninger og ud fra det eSkattekort, der burde være anvendt.

På Skattekontoen bliver den samlede indberettede A-skat for en angivelsesperiode debiteret - uden angivelse af, hvad der eventuelt er lønindeholdelse. Angivelsen/debiteringen af A-skat vil således alene fremstå som A-skat.